Promethee Sıralama Yöntemi İle Özel AlışverişSiteleri Üzerine Bir Araştırma
Öz
İnternet üzerinden alışverişyapmanın tüketicilere sağladığıfaydalar, internetten alışverişeğiliminin artmasına neden olmuştur.
Bugünlerde, tüketiciler alışverişlerinin çoğunu internetten yapmaya başlamışlardır. İşletmeler de bu eğilimin farkında olduklarından
yepyeni alışverişsiteleri yaratıp, tüketiciye sunmaktadır. Bu alışverişsitelerinin birbirleriyle rekabet edebilmeleri için farklılık
yaratmalarıgerekmektedir. Bu nedenle, her alışverişsitesi tüketiciye birbirinden farklıüstün özellikler sunmaktadır.
Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemi olan promethee yönteminin pazarlama alanında uygulanmasıgösterilmektedir.
Bu kapsamda, tüketicilerin, özel alışverişsitelerini tercih etmeleri, teslimat süresi, kampanya geçerlilik süresi, indirim çekleri, taksit
imkanı, güncel kampanya sayısıve kampanyalıkredi kartısayısıkriterleri ile değerlendirilmektedir. Çalışma sonucunda, C özel
alışverişsitesi, diğer sitelere göre daha etkindir.
Bugünlerde, tüketiciler alışverişlerinin çoğunu internetten yapmaya başlamışlardır. İşletmeler de bu eğilimin farkında olduklarından
yepyeni alışverişsiteleri yaratıp, tüketiciye sunmaktadır. Bu alışverişsitelerinin birbirleriyle rekabet edebilmeleri için farklılık
yaratmalarıgerekmektedir. Bu nedenle, her alışverişsitesi tüketiciye birbirinden farklıüstün özellikler sunmaktadır.
Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemi olan promethee yönteminin pazarlama alanında uygulanmasıgösterilmektedir.
Bu kapsamda, tüketicilerin, özel alışverişsitelerini tercih etmeleri, teslimat süresi, kampanya geçerlilik süresi, indirim çekleri, taksit
imkanı, güncel kampanya sayısıve kampanyalıkredi kartısayısıkriterleri ile değerlendirilmektedir. Çalışma sonucunda, C özel
alışverişsitesi, diğer sitelere göre daha etkindir.
Anahtar Kelimeler
Özel Alışveriş Siteleri, PROMETHEE, Tüketici Davranışları
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.