Promethee Sıralama Yöntemi İle Özel AlışverişSiteleri Üzerine Bir Araştırma

Nihan ÖZGÜVEN

Öz


İnternet üzerinden alışverişyapmanın tüketicilere sağladığıfaydalar, internetten alışverişeğiliminin artmasına neden olmuştur.
Bugünlerde, tüketiciler alışverişlerinin çoğunu internetten yapmaya başlamışlardır. İşletmeler de bu eğilimin farkında olduklarından
yepyeni alışverişsiteleri yaratıp, tüketiciye sunmaktadır. Bu alışverişsitelerinin birbirleriyle rekabet edebilmeleri için farklılık
yaratmalarıgerekmektedir. Bu nedenle, her alışverişsitesi tüketiciye birbirinden farklıüstün özellikler sunmaktadır.
Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemi olan promethee yönteminin pazarlama alanında uygulanmasıgösterilmektedir.
Bu kapsamda, tüketicilerin, özel alışverişsitelerini tercih etmeleri, teslimat süresi, kampanya geçerlilik süresi, indirim çekleri, taksit
imkanı, güncel kampanya sayısıve kampanyalıkredi kartısayısıkriterleri ile değerlendirilmektedir. Çalışma sonucunda, C özel
alışverişsitesi, diğer sitelere göre daha etkindir.

Anahtar Kelimeler


Özel Alışveriş Siteleri, PROMETHEE, Tüketici Davranışları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.