İLKÖĞRETİM II. BASAMAĞINDA SANAT ESERİ İNCELEME VE ÖĞRENCİ YORUMLARI
Öz
İlköğretimde uygulanan resim-iş dersleri sanat eğitiminin bir bölümünü oluşturmaktadır. Çocuğun uygulamalı çalışmalar sırasında kendi kendine gelişeceği, yaratıcı olacağı ve sanatı öğreneceği görüşü yaygın olduğundan resim-iş dersleri çoğunlukla sadece yetenekli öğrencilere yöneliktir. Bunun yanında, öğretmenlerin derslerde her tekniği öğretme çabası içerisinde olmaları sonucunda dersler uygulama ağırlıklı olmaktadır. Bu anlayışta yapılan resim-iş derslerinde öğretmenler aktif öğrenciler pasif konumda kalmakta ve genel olarak sanat eğitimi fazla düşünmeyi gerektirmeyen bir ders olarak algılanmaktadır. Derslerin işlenmesi sırasında öğretmenlerin ellerindeki müfredatı yetiştirme çabası içinde olmaları ve resim-iş derslerindeki yıllık tekrarlar öğrenciyi bu dersten soğutmaktadır. Bu olumsuzlukların düzeltilmesi ve toplumda çevresinden, gördüğü eserlerden zevk alan insanların yetiştirilmesi amacıyla yapılan düzenlemeler sonuçta ABD'de Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yönteminin (BSEY) oluşmasını sağlamıştır. BSEY de resim-iş dersleri dört ana bölümde ele alınmaktadır. Bunlar; uygulamalı çalışmalar, sanat tarihi, sanat eleştirisi (sanat eseri inceleme) ve estetiktir. Bu çalışmada öğrenciler kendilerine gösterilen sanat eserlerini BSEY uygun olarak, sanat eleştirisi disiplini kapsamında betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı basamaklarından geçerek incelemişlerdir.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.