İki FarklıDönem İki Farklı Yönetim: Kentsel Hizmetler Düzleminde Kullanıcı Memnuniyeti: 2004 ve 2009 YıllarıIsparta Belediyesi Örneği
Öz
Günümüzde yerel yönetimler kamusal hizmetlerin büyük bir kısmınıüstlenmişlerdir. Zamanla sunulan kentsel hizmetler hem
çeşitlenmek hem de bu hizmetler için kamu kaynaklarının etkin kullanılmasıgerekliliği ortaya çıkmıştır. Kamusal hizmetlerinin
sunulmasında hizmetten faydalanan halkın tercihlerinin dikkate alınmasıhem kamusal kaynakların rasyonel olarak kullanılmasını
sağlamakta hem de halkın kamu hizmetlerinden memnuniyet derecesini arttırmaktadır. Dolaysıyla belediyeler vatandaşların
ihtiyaçlarınıkarşılayabildikleri ve memnuniyet düzeylerini sağladıklarıölçüde başarılı/etkin olarak tanımlanabilirler. Bu çalışmada
Isparta ilinde 2004 ve 2009 yerel seçimleri sonucunda göreve gelmişiki belediye yönetiminin döneminde yürüttüğü kentsel
hizmetlere ilişkin vatandaşın memnuniyet algısıkarşılaştırmalıolarak ölçümlenmeye çalışılmıştır. Ağustos-Eylül 2007 ve EylülEkim 2011 yıllarında her iki dönemi de içine alan bir alan araştırmasıyürütülerek veriler toplanmıştır. Yapılan çeşitli istatistiksel
analizlerle, demografik bulgular, Belediye hizmetlerini takip ve yararlanma düzeyine ilişkin bulgular ve son olarak belediye
hizmetlerinden memnuniyet bulgularıbaşlıklarıaltında iki döneme yönelik sonuçlar karşılaştırmalıolarak elde edilmiştir.
çeşitlenmek hem de bu hizmetler için kamu kaynaklarının etkin kullanılmasıgerekliliği ortaya çıkmıştır. Kamusal hizmetlerinin
sunulmasında hizmetten faydalanan halkın tercihlerinin dikkate alınmasıhem kamusal kaynakların rasyonel olarak kullanılmasını
sağlamakta hem de halkın kamu hizmetlerinden memnuniyet derecesini arttırmaktadır. Dolaysıyla belediyeler vatandaşların
ihtiyaçlarınıkarşılayabildikleri ve memnuniyet düzeylerini sağladıklarıölçüde başarılı/etkin olarak tanımlanabilirler. Bu çalışmada
Isparta ilinde 2004 ve 2009 yerel seçimleri sonucunda göreve gelmişiki belediye yönetiminin döneminde yürüttüğü kentsel
hizmetlere ilişkin vatandaşın memnuniyet algısıkarşılaştırmalıolarak ölçümlenmeye çalışılmıştır. Ağustos-Eylül 2007 ve EylülEkim 2011 yıllarında her iki dönemi de içine alan bir alan araştırmasıyürütülerek veriler toplanmıştır. Yapılan çeşitli istatistiksel
analizlerle, demografik bulgular, Belediye hizmetlerini takip ve yararlanma düzeyine ilişkin bulgular ve son olarak belediye
hizmetlerinden memnuniyet bulgularıbaşlıklarıaltında iki döneme yönelik sonuçlar karşılaştırmalıolarak elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Belediyeler, Yerel Hizmetler, Vatandaş Memnuniyeti
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.