TEKNOLOJİK GELİŞİM VE GLOBAL REKABET ÜZERİNE ETKİSİ
Öz
Rekabet, bütün canlılarda var olan bir olgu olarak karşımıza çıkmakla birlikte, genel olarak incelemeye konu olan ekonomik birimler arasındaki rekabettir. Bu nedenle rekabet kavramının aktörleri, kişi, firma ve ülkeler olabilmektedir Bu bağlamda rekabet, piyasa ekonomisi koşullan içinde ortaya çıkmaktadır. Piyasa ekonomisinin işlerlik kazandığı ekonomiler rekabet için gerekli ortamı hazırlamaktadır. Rekabetin ortaya çıkması ve rekabetin alanının belirlenmesi farklılıklar arz etmekle birlikte, temel amaç aynı olup, rekabete katılan ekonomik birimlerin çıkarlarını maksimize etmektir. Rekabete katılan ekonomik birim firma ise üretimini maksimize ederek, kar sağlamak, tüketici ise tüketimini maksimize ederek mümkün olabilen en yüksek faydayı sağlamak, ülke ise diğer ülkelerin sahip olduklarından daha fazlasına sahip olarak, dünya çapında söz sahibi olmak için varış içine girebilmektedir. Bu bağlamda, üretici rekabeti, tüketici rekabet uluslararası rekabet olarak rekabetin üç ayrı boyutunu ele alıp incelemek mümkün olabilmektedir.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.