REKABET YÖNETİME NELER ÖĞRETİR?

M.Atilla ARICIOĞLU

Öz


İşgörenlerin müşteri kimliğine bürünerek piyasanın merkezine
oturmaları, kimlik farklılaşmasınıyöneticilere de zorunlu kılmıştır.
Çünkü ayakta kalabilmek için rekabetin yapısal formülü artık
müşterilerin elindedir ve yöneticilerin ısrarlıFordist dirençleri bu
şekilde çözülmek zorunda kalmıştır. Şirketlerin öngörülerini elinde
tutan bu faktörün bilinç etkileşimi yine üretimin peşinde koşturduğu
veri tabanına dönüşerek, örgütsel ve yönetsel değerlerinde yeniden
yapılanmasında öncelikli rol oynamıştır. Dışardan gelen bu devrim,
genişbir kabul ve uygulama alanıöngören tanımlamalarıkorumaya
devam ederken, çevrenin  taleplerini merkezi oluşturmada etkin
kılmaktadır. Bu bağlamda yönetim/örgüt rekabetin anlamıile
kimliklerini yeniden yapılandırmakta ve şirketler müşterinin/işgörenin
en iyi stratejik bütüncül-holistik ortak olduğu gerçeği ile hareket
etmektedirler. Rekabet bu anlamda örgütün yaşadığıyeni ve farklıbir
iklim özelliği taşırken, yönetimde müşterinin oluşturduğu değişken
iklim koşullarınıöğrenme çabasına girmektedir. Bir başka ifade ile
rekabet, anlam kazandırdığıserbestliğin değerini yeniden bir
öğretmen gibi içeride işgörenlerin, dışarıda müşterilerin eliyle
piyasada varolmak isteyen herkes öğretmektedir.

Anahtar Kelimeler


Rekabet, Yönetsel Gelişme, Örgütlenme

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.