ÇAĞDAŞ İŞLETMECİLİK AÇISINDAN ELEKTRONİK TİCARET

Halil ELİBOL, Burcu KESİCİ

Öz


İnsanlığın gördüğü en hızlıdeğişim süreçlerinden birisinin tam ortasındayız. Daha birkaç yıl
öncesine kadar bilgi teknolojilerinden haberdar olmayan insanlar bugün sınırsız bilginin
kullanıcılarıhaline gelmişlerdir. 2000’li yılların bilgi çağıolacağıkonusu dünyada artık tartışmasız
kabul edilmişbir gerçektir. Ülkeler arasısosyal ve ticari ilişkilerin gelişerek, küreselleşme boyutuna
ulaştığıbir dönemde, iletişimde hız kaçınılmaz bir ihtiyaç halini almıştır. Bilgi teknolojisi ve
elektronik sektöründeki gelişmeler bu ihtiyacıkarşılayacak çözümler bulmuştur. Enformasyon
teknolojilerinin gelişim sürecine paralel olarak, ekonomik faaliyetlerin doğasıda köklü bir biçimde
değişmektedir. Geçmişin genellikle yüz yüze, yazılıkayıt sistemine dayanan işyapma şekli, giderek
artan biçimde, elektronik tabanlıhale gelmektedir. Elektronik ticaret, 1990’lıyılların ikinci
yarısından itibaren, internetin aynızamanda bir işyapma yeri haline gelmesiyle birlikte yaygınlık
kazanmıştır. Bu çalışmada “elektronik ticaret kavramı, kapsamıve önemi, elektronik ticaret’in
özellikleri ve farkları, elektronik ticaret destek sistemleri, elektronik ticaret’in unsurları, elektronik
ticaret alanlarıelektronik ticaret’in araçları, elektronik ticaret modelleri, elektronik ticarette ödeme
yolları, elektronik ticaretin avantaj ve dezavantajlarıve elektronik ticaret’te güvenlik” konuları
kapsamlıbiçimde açıklanmıştır.


Anahtar Kelimeler


Bilgi teknolojisi, küreselleşme, internet, elektronik ticaret

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.