KREDİKARTLARINDAKİTAKSİT UYGULAMASININ TÜKETİCİNİN HARCAMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (KIRIKKALE İLİÖRNEĞİ)
Öz
Modern bir ödeme aracıolan kredi kartları, günümüzün yoğun rekabet ortamında gerek
üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli
unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartlarıtüketici
açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-verişimkanıve geç
ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit
uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet
satışlarınıartırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede
kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıklarıüzerindeki etkisi
ölçülmeye çalışılmıştır.
üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli
unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartlarıtüketici
açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-verişimkanıve geç
ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit
uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet
satışlarınıartırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede
kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıklarıüzerindeki etkisi
ölçülmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Kredi kartı, tüketim, harcama eğilimi, taksit.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.