L’EPANCHEMENT DU SONGE DANSLA VIE REELLE DANS AURELIA DE GERARD DE NERVAL

Fuat BOYACIOĞLU

Öz


Sembolizmin ve sürrealizmin öncülerinden biri olan Gerard de Nerval, en yaratıcı
dönemlerini, ruhsal bunalım içinde geçirdi ve birçok kez akıl hastanesine yatırıldı. Ümitsiz bir
aşkla bağlandığı,1842 yılında ölen oyuncu Jenny Colon’u düşlerinde yaşatmayısürdürdü ve
Aurélia’da onu kendisine kurtuluşvaat eden Meryem Ana ile özdeşleştirdi. Düşleri, gündelik
yaşamla doğaüstü olaylar arasında bir köprü olarak görmüşve yapıtlarında kendisini cinnete
sürükleyen düşve deneyimlerine yer vermiştir.
Nerval Aurélia’da; aile, cinsiyet ve ölüm gibi psikolojik takıntılarını(obsesiyon) deliliğe varan
ifadelerle dile getirmiştir. Roman da biri aklıbaşında, sakin ve araştırma aşkıolan, diğeri şizofren
düşve kabus gören iki ayrıNerval vardır. Aklıbaşında olan Nerval, diğer deli Nerval’in düşlerini
ve kabuslarınıgözlemler. Gördüğü rüyalar güncel gerçek ile içe içe girer. Bu da kendisini
psikolojik bunalıma sürükler.
Aurélia, adeta Nerval’in edebi bir vasiyetnamesidir. Bu romanda kronolojik bir olay
sergilenmemiştir. Romanın kurgusu içinde klasisizm, romantizm gibi edebi ekollerin eleştirisi
yapılmıştır. Bu yönüyle çağdaşromana etkisi olmuştur. Proust gibi çağdaşromancılar ondan
esinlenmiştir.


Anahtar Kelimeler


Nerval, Aurélia, roman, anlatım tekniği, romanesk

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.