LANDESKUNDLICHE ELEMENTE IM LEHRWEK “HIER SIND WIR”
Öz
Bu çalışmada Türkiye’deki Ortaöğretim kurumlarının 9. ve 10. sınıflarına yönelik hazırlanan
“Hier sind wir” adlıikinci yabancıdil olarak almanca ders kitaplarında erek dile ait ülke bilgisi ve
kültürel ögelerin aktarılıp aktarılmadığıaraştırılmıştır.
2005-2006 Öğretim yılıBahar Dönemi sonunda, bu kitabıders materyali olarak kullanan
okulların öğretmenleri ile, standartlaştırılmışaçık uçlu görüşme yöntemi kullanılarak sözkonusu
materyal hakkındaki görüşleri alınmışve analiz edilmiştir.
Elde edilen veriler ışığında, öğretim materyalinde, kültürel özelliklere, evrensel değerlere ait
gerçek resimlere, özgün okuma parçalarına , deyimlere yer verilmişolmasından dolayı, kitabın salt
yabancıdil öğretmeyi değil, aynızamanda erek dilin kültürünün de aktarımınıhedeflediği
söylenebilir.
“Hier sind wir” adlıikinci yabancıdil olarak almanca ders kitaplarında erek dile ait ülke bilgisi ve
kültürel ögelerin aktarılıp aktarılmadığıaraştırılmıştır.
2005-2006 Öğretim yılıBahar Dönemi sonunda, bu kitabıders materyali olarak kullanan
okulların öğretmenleri ile, standartlaştırılmışaçık uçlu görüşme yöntemi kullanılarak sözkonusu
materyal hakkındaki görüşleri alınmışve analiz edilmiştir.
Elde edilen veriler ışığında, öğretim materyalinde, kültürel özelliklere, evrensel değerlere ait
gerçek resimlere, özgün okuma parçalarına , deyimlere yer verilmişolmasından dolayı, kitabın salt
yabancıdil öğretmeyi değil, aynızamanda erek dilin kültürünün de aktarımınıhedeflediği
söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
YabancıDil Kitapları, kültürel ögeler, ülke bilgisine ait ögeler
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.