TÜKETİCİLER MARKALARI NASIL TERCİH EDİYOR? ( Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma)

Işıl Karpat AKTUĞLU, Ayşen TEMEL

Öz


Günümüzde işletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılaşmasıve tüketicinin
zihninde yer almasımarkalaşma ile mümkün olmaktadır. Marka, tüketicilerin ilgisini çekmek ve
satın almaya teşvik etmek için en önemli faktördür. Tüketicilerin satın alma davranışları
ürünün/hizmetin özelliklerinin yanında hedef kitlenin demografik, psikolojik, sosyolojik vb.
özellikleri tarafından da etkilenmektedir. Tüketicilerin birçok marka arasından birini tercih etmesi
işletmenin hedef kitlesinin özelliklerini belirlemesi ve buna uygun olarak stratejiler geliştirmesine
bağlıdır. Hedef kitlesine mesajınıdoğru bir şekilde iletmesi yoluyla marka imajıgeliştirmek ve
markaya bağlılık yaratmak işletmelerin temel amacıhaline gelmiştir. Bu çalışmada, kamu
sektöründe çalışan tüketicilerin giysi satın alma davranışlarında marka tercihleri ve bunları
etkileyen faktörler değerlendirilmektedir.


Anahtar Kelimeler


Marka, marka tercihi, tüketici, tüketici davranışı, satın alma karar süreci

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.