EDEBİYAT ÖĞRETİMİNDE WALDMANN MODELİ
Öz
Almanya’da yetmişli yıllardan sonra ortaya çıkan Alımlama Estetiği (Jauss, Iser), öncelikle
edebiyat eleştirisini daha sonra ise edebiyat eğitimini etkilemiştir. Yalnız bunun modellenmesi
farklıfarklıolmuştur. H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann’ın da aralarında yer
aldığıdeğişik isimler birbirleriyle bazen keşisen bazen ayrışan ama aynıyaklaşım çerçevesinde
edebiyat eğitimi modelleri geliştirmişlerdir. Çalışmamızda, bunlardan G. Waldmann’ın modeli
eleştirel olarak ortaya konmaya çalışılacaktır
edebiyat eleştirisini daha sonra ise edebiyat eğitimini etkilemiştir. Yalnız bunun modellenmesi
farklıfarklıolmuştur. H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann’ın da aralarında yer
aldığıdeğişik isimler birbirleriyle bazen keşisen bazen ayrışan ama aynıyaklaşım çerçevesinde
edebiyat eğitimi modelleri geliştirmişlerdir. Çalışmamızda, bunlardan G. Waldmann’ın modeli
eleştirel olarak ortaya konmaya çalışılacaktır
Anahtar Kelimeler
Alımama Estetiği, Edebiyat Öğretimi, Üretim ve DavranışOdaklılık, Günter. Waldmann
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.