SÖYLENTİ ve DEDİKODU YÖNETİMİ

Başak SOLMAZ

Öz


Dünyanın en eski medyasıolarak isimlendirilen söylenti ve dedikodu iletişim sürecinin
informal boyutudur. Gündelik yaşamımızda uzak kalamadığımız, bazan yakındığımız bazan
kızdığımız ama bir şekilde dahil olduğumuz sosyal ortamlardır. Aslında söylenti ve dedikodu bir
iletişim tarzıve başlıbaşına bir medyadır. Hemen hepimiz, bizi kuşatan dünyada, çeşitli ve değişik
görüşler, imajlar, fikirler ve inançlarla yaşarız. Bunların pek çoğunu ise ortalarda dolaşan
söylentilerin ya da dedikoduların kulaktan kulağa aktarılmasıile elde ederiz. Belki de bu elde etme
sürecinin bilincinde bile olmayız. Belki de yaşadıklarımızı, gördüklerimizi ya da bildiklerimizi
paylaşarak iletişim kurmanın, bilgilerimizi tamamlamanın rahatlığınıyaşarız. Öyle ki, bütün bu
süreç kişilerarasıiletişimin doğal bir sonucu olarak kabul edilmektedir. Zaman zaman iletişimi
başlatan zaman zaman da acıbir şekilde iletişimi sonlandıran söylenti ve dedikoduların dahil
olduğu informal iletişim kanalları, formal iletişim kanallarıyla birlikte kontrollü bir şekilde
kullanılmalıdır. Bu çalışmada, özellikle belirsizlik ortamlarında ortaya çıkan ve kurumsal iletişim
sürecinin bir parçasıolan informal iletişimin söylenti ve dedikodu boyutu ele alınarak, söylenti ve
dedikodu yönetimi çerçevesinde, ortaya çıkışları, yayılışları, nasıl önlenecekleri ya da yok
edileceklerine yönelik öneriler sunulmaktadır.



Anahtar Kelimeler


Söylenti, Dedikodu, İnformal İletişim, Kurumsal İletişim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.