SEÇMENLERİETKİLEME SÜRECİNDE SİYASAL REKLAMCILIK OLGUSU (1999 GENEL SEÇİMLERİ ÖRNEĞİ)

Şükrü BALCI

Öz


Günümüzde reklamcılığın önemli kollarından birini siyasal reklamcılık oluşturmaktadır.
Tecimsel (ticari) reklamcılığın siyasete uygulanmasısonucunda toplumda işlerlik kazanmışolan
siyasal reklamcılığa, özellikle seçim kampanyalarının, önemli bir parçasıgözüyle bakılmaktadır.
Demokratik anlayışın egemen olduğu ülkelerde parti ya da adaylar seçmenlerden güven ve destek
isterlerken; onlara bir takım ikna edici mesaj iletmek zorundadırlar. Amaç bir parti ya da adayıçok
sayıda seçmene tanıtmak, diğer parti ve adaylar arasındaki ayrımıbelirtmek ve seçimi kazanmak
olunca, siyasal reklamcılık önemli bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır. İşte bu çalışmada siyasal
kampanyalar ve bu süreçte yer alan siyasal reklamcılık olgusundan hareketle partilerin seçim
kampanyasıdöneminde yoğun olarak kullandıklarıgazete reklamlarıiçerik çözümlemesi yöntemi
ile değerlendirilmiştir. 18 Nisan 1999 Genel Seçim Dönemi’nin örnek olay olarak ele alındığı
çalışmada, Türk siyasi hayatının sağkesiminde yer alan Anavatan Partisi ve Doğru Yol Partisi ile,
sol tarafta yer alan Cumhuriyet Halk Partisi veDemokratik Sol Parti’nin 1-17 Nisan tarihleri
arasında Sabah, Hürriyet, Cumhuriyet, Zaman ve Türkiye Gazeteleri’nde çıkan reklamları
karşılaştırmalıolarak analiz edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Reklam, Siyasal Reklam, 1999 Genel Seçimleri, Partiler.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.