Anne Tutumlarının 5-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Becerilerini ve Okula Uyumlarının Yordayıcı Etkisi

Hülya Gülay OGELMAN, Alev ÖNDER, Zarife SEÇER, Hatice ERTEN

Öz


Araştırmanın amacı, anne tutumlarının çocuklarının sosyal becerileri ve okula uyumlarıüzerindeki yordayıcıetkisini
ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Denizli ilinin
merkez ilçesinde ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden 85 çocuk ve annesi oluşturmuştur. Araştırmada veri
toplama araçlarıolarak Anne-Babalık Stilleri ve BoyutlarıÖlçeği (Anne formu), Sosyal Beceri Formu ve 5-6 YaşÇocukları
İçin Okul Uyumu Öğretmen Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, annelerin otoriter,
yetkeci ve izin verici tutumlarıile 5-6 yaşındaki çocuklarının sosyal beceri ve okula uyum düzeyleri arasında anlamlı
düzeyde ilişki belirlenmiştir. Otoriter ve izin verici tutumlar, sosyal beceri ve okula uyum değişkenleri ile olumsuz yönde
anlamlıilişki içindeyken; yetkeci tutum ise sosyal beceri ve okula uyum düzeyleri ile olumlu yönde anlamlıilişki içindedir.

Anahtar Kelimeler


Anne tutumları, sosyal beceriler, okula uyum, Ebeveyn Stilleri ve DavranışlarıÖlçeği (ESDÖ)

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.