SPRECHSPRACHLICHE ELEMENTE IM UNIVERSITÄREN KONVERSATIONSUNTERRICHT ALS BEITRAG ZUR MÜNDLICHEN AUSDRUCKSERLEICHTERUNG

Gülcan Çakır DAMAOĞLU

Öz


YabancıDil Öğretiminde iletişimsel beceriye sahip olmak demek, gerek konuşma dilini
gerekse yazıdilini iletişim aracıolarak kullanabilecek yetiye sahip olabilmek demektir. Günlük
yaşamımızda her anadil kullanıcısıgibi konuşurken bilgi dağarcığımız ve bir takım kalıplar
içerisinde sözel iletişim kurarız. Bu süreç zamanla ritüelleşir ve kullanılan yapılar potansiyel ifade
biçimimizi etkiler. Yabancıdilde sözlü iletişim kurarken bu süreç gerek işleyişbiçimi gerekse
kullanılan teknik ve stratejiler açısından farklılıklar getirdiği gibi, bir o kadar da zorluklarıda
beraberinde getirmektedir. Öncelikle az olan kelime dağarcığıkısa süre içerisinde doğru kalıplara
yerleştirilmeli ve de sözlü olarak sunulmalıdır. Bu sunum sırasında da çoğu zaman öğrenci
belleğine yerleşen cesaretsizlik ve başarısız olma endişesi sözlü ifadenin düzgün  şekilde
üretilmesine engel olmaktadır. Bu bağlamda yabancıdil olarak Almanca Öğretmeni yetiştiren
kurumlarda ilk iki dönem sunulan konuşma derslerinde sözel dile has özelliklerin öğrenciler
tarafından benimsenmesi, öğrencilere sözlü iletişim kurma çabasıiçerisindeyken bir takım yararlar
sağlayabilmektedir. Bu çalışmada sözel dile has hangi özelliklerin yabancıdil öğrenme sürecine ne
tür bir katkısağlayabileceği konusu üzerinde durulmuşve bu anlamda bu özellikleri içeren
örnekler doğrultusunda öneriler sunulmuştur.


Anahtar Kelimeler


Yabancıdil öğrenme, Konuşma Becerisi, sözel dil özellikleri, konuşma kalıpları, sözlü iletişim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.