EXPLORATION OF THE BELIEFS OF NOVICE LANGUAGE TEACHERS AT THE FIRST YEAR OF THEIR TEACHING ENDEAVORS

Yavuz AKBULUT

Öz


Bu çalışma, yeni İngilizce öğretmenlerinin öncelikli kaygılarınıincelemekte, uygulama
sırasında lisans düzeyinde öğrendikleri kuramlardan sapıp sapmadıklarınıaraştırmakta ve gerçek
sınıf ortamının gereklerini yerine getirirken yaşadıklarıkuram ve uygulama arasındaki farklılıkları
açıklamanın çeşitli yollarınıaramaktadır. Johnson (1992) tarafından geliştirilen kanıenvanterinin
Likert ölçeğe göre adapte edilmesi ile nicel veriler, yarıyapılandırılmışgörüşmelerle nitel veriler
toplanmıştır. 13  İngilizce öğretmeninden toplanan verilerle yapılan çoklu varyans analizi
(MANOVA) sonucunda Johnson (1992) tarafından dile getirilen işlev temelli yargıların beceri
temelli yargılardan çok daha fazla tercih edildiği görülmüştür. Nicel çözümlemelerin ardından
öğretmenlerin kaygılarınıdaha iyi anlamak amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Nitel veriler, önceki
çalışmalarıdesteklemiş, düşünüşve uygulama arasında farklılık olduğunu göstermiş, yeni
öğretmenlerin birincil kaygılarının öğrencilerin anlamlıetkinliklerle yönlendirilmesi yerine sınıf
yönetimi, ideal disiplinin sağlanması, ders içeriğinin zamanında tamamlanmasıve sınavlara
hazırlanmak olduğunu göstermiştir. Çalışmada betimlenen durum için olasıaçıklamalara yer
verilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Kanıenvanteri, kanı-uygulama farkı, Öğretmen eğitimi, Yeni öğretmenler, İngiliz Dili Eğitimi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.