İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ÖĞRENEN ORGANİZASYON YAKLAŞIMI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Ali ÜNAL, Musa GÜRSEL

Öz


Araştırmanın amacı, ilköğretim denetçilerinin denetim uygulamalarısırasındaki liderlik
davranışlarının ve içinde bulunduklarıkurum kültürünün, öğrenen organizasyonların özellikleri ile
uyumlu olup olmadığınıbelirleyerek değerlendirmeler yapmaktır. Araştırma bulgularına göre,
ilköğretim denetçileri, örgüt kültürünün öğrenmelerine “orta düzeyde” fırsat sağladığını
düşünmektedirler. Ayrıca, ilköğretim denetçileri denetim uygulamalarısırasında liderlik
davranışlarını“üst düzeyde” yerine getirdikleri görüşündeyken, ilköğretim okulu yönetici ve
öğretmenleri, ilköğretim denetçilerinin denetim uygulamalarısırasında liderlik davranışlarını“orta
düzeyde” yerine getirdiklerini düşünmektedirler. Bu sonuçlara göre, ilköğretim denetçilerinin
içinde bulunduklarıörgüt kültürü, öğrenen organizasyonların kültürü ile tam olarak uyumlu
değildir. Grupların algılarıarasındaki farklılığın, yönetici, öğretmen ve ilköğretim denetçilerinin,
işbirliği yapmasınızorlaştırmasıve ilköğretim denetim sisteminin öğrenen organizasyon olmasını
engellemesi de muhtemeldir.


Anahtar Kelimeler


Öğrenen organizasyon, ilköğretim denetçisi, denetim

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.