ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ANNE BABA TUTUMLARININ VE REHBERLİK İHTİYAÇLARININ MESLEKİ KARAR VERME ZORLUKLARINI YORDAMASI

Şahin KESİCİ

Öz


Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin anne baba tutumlarıve rehberlik
ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısıolup olmadığını
saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2004-2005
eğitim-öğretim yılında Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Selçuklu, Meram ve Karatay İlçeleri’ne
bağlıortaöğretim Okuluna devam eden 9.10. ve 11. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu
araştırmada veri toplama aracıolarak “Mesleki Karar Verme ZorluklarıÖlçeği”, “Ana-Baba
Tutumu Envanteri” ve “Rehberlik İhtiyacınıBelirleme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın
verilerinin çözümlenmesinde Pearson korelasyon katsayısıve stepwise regresyon analizi yöntemi
kullanılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin kişisel rehberlik ihtiyacıve mesleki rehberlik ihtiyacı
mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısıolarak bulunmuştur. Kişisel rehberlik
ihtiyacı, mesleki karar verme zorluklarına ilişkin varyansın %13,9’unu açıklamaktadır. Kişisel
rehberlik ve mesleki rehberlik ihtiyacı, mesleki karar verme zorluklarına ilişkin varyansın %15,5’ini
açıklamaktadır.


Anahtar Kelimeler


Mesleki Karar verme zorlukları, anne baba tutumları, rehberlik ihtiyaçları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.