PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN KENDİNİ AÇMA DAVRANIŞLARININ GELİŞİMİNİN İNCELENMESİ
Öz
Bu araştırmada Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü Öğrencilerinin kendini açma
davranışlarının gelişimi incelenmiştir. Araştırmada, genel tarama modellerinden izleme yaklaşımı
kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerdir.
Araştırmada 1999-2000 eğitim-öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikoloji
Danışma ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine kaydolan öğrenciler araştırma
grubu olarak seçilmiştir. Bu amaçla Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik Bölümü ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerine 1999-2000 eğitim-öğretim
yılında kaydınıyaptıran öğrencilere, 1., 2. ve 4. sınıfta Selçuk (1989) tarafından geliştirilen Kendini
Açma Envanteri uygulanmıştır. Araştırmada Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü ve
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin kendini açma davranışlarının gelişimi, zaman,
cinsiyet ve bölüm değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın analizinde tekrarlayan
ölçümler için iki yönlü varyans analizi, bağımlıve bağımsız t testi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü öğrencilerinin kendini
açma davranışlarının 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman diliminde arttığıve sosyal bilgiler
Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman
diliminde, kendini açma davranışlarının açılınan kişiler konusunda ya aynıdüzeyde kaldığıya da
anlamlıdüzeyde düştüğü bulunmuştur. Cinsiyet konusunda ise kız öğrenciler ile erkek öğrenciler
arasında bazısınıf düzeylerinde açılınan kişiler konusunda anlamlıfark bulunmuştur.
davranışlarının gelişimi incelenmiştir. Araştırmada, genel tarama modellerinden izleme yaklaşımı
kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerdir.
Araştırmada 1999-2000 eğitim-öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikoloji
Danışma ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine kaydolan öğrenciler araştırma
grubu olarak seçilmiştir. Bu amaçla Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik Bölümü ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerine 1999-2000 eğitim-öğretim
yılında kaydınıyaptıran öğrencilere, 1., 2. ve 4. sınıfta Selçuk (1989) tarafından geliştirilen Kendini
Açma Envanteri uygulanmıştır. Araştırmada Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü ve
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin kendini açma davranışlarının gelişimi, zaman,
cinsiyet ve bölüm değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın analizinde tekrarlayan
ölçümler için iki yönlü varyans analizi, bağımlıve bağımsız t testi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü öğrencilerinin kendini
açma davranışlarının 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman diliminde arttığıve sosyal bilgiler
Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman
diliminde, kendini açma davranışlarının açılınan kişiler konusunda ya aynıdüzeyde kaldığıya da
anlamlıdüzeyde düştüğü bulunmuştur. Cinsiyet konusunda ise kız öğrenciler ile erkek öğrenciler
arasında bazısınıf düzeylerinde açılınan kişiler konusunda anlamlıfark bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Kendini Açma
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.