AVRUPA BİRLİĞİ’NE UYUM SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE TELEVİZYON YAYINCILIĞINA YÖNELİK DÜZENLEMELER

Vedat ÇAKIR, Birol GÜLNAR

Öz


AB, Lizbon Stratejisi ile belirlediği, 2010 yılına kadar dünyanın rekabet gücü en yüksek,
dinamik bilgi ekonomisine ulaşma hedefi doğrultusunda yoğun bir teknik altyapıve mevzuat
geliştirme faaliyeti ile rakipleri olan ABD ve Japonya’nın önüne geçme çabasıiçerisindedir.
Yayıncılığın Avrupa içerisinde sınır tanımadan serbestçe dolaşımınıöngören ekonomi merkezli
düzenlemeler ise hızla değişen ve yöndeşen medya endüstrisini yeterince düzenleyemediği,
tekelleşme konusundaki önlemlerin yetersizliği ve çoğulculuğun güvence altına alınamamasıgibi
konularda eleştirilmektedir. AB’nin tam üyelik yolunda ilerleyen Türkiye’deki yayıncılık
düzenlemelerine etkisini değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışmada yayıncılık alanına ilişkin AB
düzenlemeleri ve Türkiye’deki uygulamalar irdelenmektedir.


Anahtar Kelimeler


Televizyon Yayıncılığı, Düzenleme, AB, Türkiye

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.