KULTURELLE UND SPRACHLICHE PROBLEME DER STUDENTINNEN AUS MITTELASIIEN IN DER TÜRKEI
Öz
Bu çalışmada, ikili anlaşmalar sonucunda Orta Asya Ülkelerinden Yükseköğretim amacıyla
Türkiye’ye gelen farklıkültürlerden öğrencilerin, derslerinde yaşamalarıolasıkültürel ve dilsel
sorunların belirlenmesi ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerileri oluşturulmaya
çalışılmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2002-2003 öğretim yılında Ankara TÖMER’de Türkçe kurslarına
katılan öğrencilerin yanısıra, daha önce bu kursu tamamlamışAnadolu ve Osmangazi
Üniversitelerinde öğrenimlerini sürdüren 66 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel veri toplama yöntemi uygulanmış; görüşmenin yanısıra, alan uzmanlarınca
hazırlanan bir anket uygulanarak eldeedilen veriler analiz edilmişve çözüm önerilerine yer
verilmiştir.
Türkiye’ye gelen farklıkültürlerden öğrencilerin, derslerinde yaşamalarıolasıkültürel ve dilsel
sorunların belirlenmesi ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerileri oluşturulmaya
çalışılmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2002-2003 öğretim yılında Ankara TÖMER’de Türkçe kurslarına
katılan öğrencilerin yanısıra, daha önce bu kursu tamamlamışAnadolu ve Osmangazi
Üniversitelerinde öğrenimlerini sürdüren 66 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel veri toplama yöntemi uygulanmış; görüşmenin yanısıra, alan uzmanlarınca
hazırlanan bir anket uygulanarak eldeedilen veriler analiz edilmişve çözüm önerilerine yer
verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Kültür/ Kültür çatışması/ Yabancıdil dersi ortamı
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.