PAZAR YÖNELİMİ-FİRMA PERFORMANSI İLİŞKİSİ: İMKB’YE KOTE FİRMALAR ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Öz
Bu çalışmada, firmaların rekabetinde önemli bir etken olarak görülen pazar yöneliminin temel
boyutu olan müşteri odaklılığın firma performansıüzerindeki etkisi incelenmektedir. İMKB
firmalarıüzerinde yapılan araştırmada, pazar yöneliminin temel boyutu olarak müşteri odaklılığın
satışlarda büyüme ve karlılığa göre finansal performans göstergeleri üzerinde nasıl bir etkide
bulunduğu anlaşılmaya çalışılmıştır. Korelasyon ve regresyon analizi yapılarak elde edilen
araştırma sonuçlarına göre, müşteri odaklılığın satışlarda büyüme düzeyini önemli ölçüde
etkilediği, ancak karlılık göstergeleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlıbir etkisinin bulunmadığı
görülmüştür. Araştırma sonuçları, çeşitli açılardan tartışılmıştır.
boyutu olan müşteri odaklılığın firma performansıüzerindeki etkisi incelenmektedir. İMKB
firmalarıüzerinde yapılan araştırmada, pazar yöneliminin temel boyutu olarak müşteri odaklılığın
satışlarda büyüme ve karlılığa göre finansal performans göstergeleri üzerinde nasıl bir etkide
bulunduğu anlaşılmaya çalışılmıştır. Korelasyon ve regresyon analizi yapılarak elde edilen
araştırma sonuçlarına göre, müşteri odaklılığın satışlarda büyüme düzeyini önemli ölçüde
etkilediği, ancak karlılık göstergeleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlıbir etkisinin bulunmadığı
görülmüştür. Araştırma sonuçları, çeşitli açılardan tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Pazar yönelimi, müşteri yönelimi, firma performansı, İMKB firmaları, örgüt kültürü
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.