YÜKSEKÖĞRETİMDE İLKE VE YÖNELİMLER NELER OLMALI?
Öz
Üniversiteler, dünyadaki teknolojiyi öğrenmeye, özümsemeye, yenilemeye, hazır insan
gücünün de yetiştirildiği, ülkemizin entellektüel zenginliğine kaynak olan kurumlardır.
Üniversitelerin görevi, araştırma yapmak, bilim üretmek ve üst düzeyde eğitim sağlamak olarak
ifade edilebilir. Bu anlamda ülkenin gereksinmesini karşılayacak, kaliteli insan gücünü yetiştirmek
üniversiteden beklenenlerin başında gelmektedir.
Üniversite sisteminin bel kemiğini, iyi yetişmiş, kaliteli öğretim elemanlarıoluşturur.
Lisansüstü eğitimin bugünkü en önemli dar boğazıkalitedir. Üniversitelerin görevleri arasında yer
alan araştırma ve buna bağlınitelikli yayın yapma, üst düzeyde eğitim-öğretim sunma, bunun
içinde iyi yetişmişkaliteli öğretim elemanlarının atanmasında gerekli özenin gösterilmesi ve yeterli
maddi ve manevi imkanların sağlanmasıgibi nedenlerle, üniversitelerdeki akademik personelin
eğitici-öğretici ve araştırıcıolarak değerlendirilmesi ve nasıl bir değerlendirme modelinin olması,
gerektiği üzerinde durulmuştur. Üniversitelerle Yükseköğretim kurulu arasındaki etkileşiminin
önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Kısaca üniversitelerde kalitenin arttırılabilmesi için gereken ilke
ve yönelimler ortaya konmaya çalışılmıştır.
gücünün de yetiştirildiği, ülkemizin entellektüel zenginliğine kaynak olan kurumlardır.
Üniversitelerin görevi, araştırma yapmak, bilim üretmek ve üst düzeyde eğitim sağlamak olarak
ifade edilebilir. Bu anlamda ülkenin gereksinmesini karşılayacak, kaliteli insan gücünü yetiştirmek
üniversiteden beklenenlerin başında gelmektedir.
Üniversite sisteminin bel kemiğini, iyi yetişmiş, kaliteli öğretim elemanlarıoluşturur.
Lisansüstü eğitimin bugünkü en önemli dar boğazıkalitedir. Üniversitelerin görevleri arasında yer
alan araştırma ve buna bağlınitelikli yayın yapma, üst düzeyde eğitim-öğretim sunma, bunun
içinde iyi yetişmişkaliteli öğretim elemanlarının atanmasında gerekli özenin gösterilmesi ve yeterli
maddi ve manevi imkanların sağlanmasıgibi nedenlerle, üniversitelerdeki akademik personelin
eğitici-öğretici ve araştırıcıolarak değerlendirilmesi ve nasıl bir değerlendirme modelinin olması,
gerektiği üzerinde durulmuştur. Üniversitelerle Yükseköğretim kurulu arasındaki etkileşiminin
önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Kısaca üniversitelerde kalitenin arttırılabilmesi için gereken ilke
ve yönelimler ortaya konmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Üniversite, yÖK, Değerlendirme, Yapılanma, Etkileşim
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.