İMKB’deki ARACI KURUM ÜYE TEMSİLCİLERİNİN BİLGİ KAYNAKLARI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Öz
Bu çalışmanın amacı, bilgi kaynaklarının kullanımıbakımından İMKB’deki aracıkurum üye
temsilcilerinin özelliklerinin belirlenmesidir. Konumlarının bir sonucu olarak aracıkurum üye
temsilcilerinin bilgi kaynağıtercihleri, hem piyasanın özellikleri hem de temsilcilerin yatırım
tarzının açıklanmasında faydalıolacağıdüşünülmektedir. Bu amaçla yapılan anket çalışmasıile 272
üye temsilcisinden elde edilen verilere faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, üye
temsilcileri yerli bilgi kaynaklarının kullanımında ileri ve üst düzey kaynaklarıetkin biçimde
kullanmaktadır. Buna karşılık yabancıbilgi kaynaklarının kullanımında temel ve orta düzey
kaynakların kullanımıdaha etkindir.
JEL Sınıflaması: G11, G14
temsilcilerinin özelliklerinin belirlenmesidir. Konumlarının bir sonucu olarak aracıkurum üye
temsilcilerinin bilgi kaynağıtercihleri, hem piyasanın özellikleri hem de temsilcilerin yatırım
tarzının açıklanmasında faydalıolacağıdüşünülmektedir. Bu amaçla yapılan anket çalışmasıile 272
üye temsilcisinden elde edilen verilere faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, üye
temsilcileri yerli bilgi kaynaklarının kullanımında ileri ve üst düzey kaynaklarıetkin biçimde
kullanmaktadır. Buna karşılık yabancıbilgi kaynaklarının kullanımında temel ve orta düzey
kaynakların kullanımıdaha etkindir.
JEL Sınıflaması: G11, G14
Anahtar Kelimeler
Hisse senedi piyasaları, Üye Temsilcisi, Bilgi Kaynakları
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.