OKUL ÖNCESİDÖNEMDEKİÇOCUKLARIN BİLİŞSEL STİLLERİNE GÖRE AHLAKİVE SOSYAL KURAL ANLAYIŞLARI
Öz
Bu araştırmada, okul öncesi dönemdeki hızlıdoğrucu, yavaşdoğrucu (reflektif), hızlıyanlışçı
(impulsif) ve yavaşyanlışçıçocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarıkarşılaştırılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum İl merkezindeki ilköğretim okullarının anasınıflarına
devam eden beş-altıyaşgrubu 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada Smetana (1981)
tarafından geliştirilen çocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarınıdeğerlendiren 10 resim
kullanılmıştır. Çocukların hızlıdoğrucu, yavaşdoğrucu, hızlıyanlışçıve yavaşyanlışçıbir bilişsel
stile sahip olup olmadığınıbelirlemek içinde Wright (1971) tarafından geliştirilen Kansas Okul
Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İç tepisellik Ölçeğinin A formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
(impulsif) ve yavaşyanlışçıçocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarıkarşılaştırılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum İl merkezindeki ilköğretim okullarının anasınıflarına
devam eden beş-altıyaşgrubu 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada Smetana (1981)
tarafından geliştirilen çocukların ahlaki ve sosyal kural anlayışlarınıdeğerlendiren 10 resim
kullanılmıştır. Çocukların hızlıdoğrucu, yavaşdoğrucu, hızlıyanlışçıve yavaşyanlışçıbir bilişsel
stile sahip olup olmadığınıbelirlemek içinde Wright (1971) tarafından geliştirilen Kansas Okul
Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İç tepisellik Ölçeğinin A formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi dönem, ahlaki ve sosyal kurallar, bilişsel stil
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.