MONTESSORİ EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ANAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Öz
Bu araştırma, Montessori yöntemi ile eğitim alan ve normal müfredat ile eğitim alan anaokulu
çocuklarının sosyal becerilerini karşılaştırmaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın
katılımcıları, 2007–2008 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı
Uygulama Anaokulunda eğitim gören 122 anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama
aracıolarak Merrell (1994) tarafından geliştirilen "Anasınıfıve Anaokulu DavranışÖlçeği"
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Montessori yöntemiyle eğitim alan anaokulu
öğrencilerinin normal müfredata göre eğitim alan anasınıfıöğrencilerinden Sosyal İşbirliği, Sosyal
Etkileşim ve Sosyal Bağımsızlık alt boyut puanlarında anlamlıdüzeyde farklılık olduğu
görülmektedir.
çocuklarının sosyal becerilerini karşılaştırmaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın
katılımcıları, 2007–2008 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı
Uygulama Anaokulunda eğitim gören 122 anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama
aracıolarak Merrell (1994) tarafından geliştirilen "Anasınıfıve Anaokulu DavranışÖlçeği"
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Montessori yöntemiyle eğitim alan anaokulu
öğrencilerinin normal müfredata göre eğitim alan anasınıfıöğrencilerinden Sosyal İşbirliği, Sosyal
Etkileşim ve Sosyal Bağımsızlık alt boyut puanlarında anlamlıdüzeyde farklılık olduğu
görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Montessori yöntemi, Sosyal beceriler
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.