YÖNETİCİADAYI ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ

Hüseyin IZGAR, Bülent DİLMAÇ

Öz


Bu çalışmanın amacı, yönetici adayıöğretmenlerin öz yeterlik algılarıve epistemeolojik
inançlarının farklıdeğişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracıolarak,
Schommer (1990) tarafından geliştirilen ve Deryakulu ve Büyüköztürk (2002) tarafından
Türkçe’ye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışmasıyapılan “Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ile
Schwarzer, Schmitz ve Daytner (1999) tarafından Bandura’nın Kuramıtemel alınarak geliştirilmiş
olan “Öğretmen öz-yeterlilik algısıölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu üzerinde
2006–2007 ve 2007–2008 öğretim yıllarında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim
Yönetimi Teftişi Planlamasıve Ekonomisi tezli ve tezsiz Yüksek Lisans programlarına katılan 138
öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma grubu programlara katılan, 138 öğretmenden oluşmaktadır.
Araştırmada yönetici aday öğretmenlerin öz yeterlilik algısıile epistemolojik inançlarıarasındaki
ilişki incelenmiş. Ayrıca yönetici adayıöğretmenlerin öz  yeterlilik algılarıile epistemolojik
inançlarının cinsiyet ve okul türü değişkenine göre farklılaşıp farklaşmadığına bakılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Epistemolojik İnançlar, Öz yeterlik Algıları, Yönetici Aday Öğretmen

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.