BİLGİVERİCİ DANIŞMANLIK PROGRAMININ ÜNİVERSİTEYE GİRİŞSINAVI ve ÜNİVERSİTE EĞİTİMİNE İLİŞKİN YANLIŞ İNANÇLARA ETKİSİ
Öz
Bu araştırmada, bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf öğrencilerinin, üniversiteye
girişsınavına ve üniversite eğitimine ilişkin yanlışinanç düzeylerine etkisi incelenmiştir.
Araştırma, kontrol gruplu öntest ve sontest modele dayalıdeneysel bir çalışmadır. Deney
grubunda 10 oturum bilgi verici danışmanlık programıuygulanırken, kontrol grubunda da 10
oturum okulun genel rehberlik planından seçilmişkonular üzerinde tartışmalar yürütülmüştür.
Veriler, araştırmacıtarafından geliştirilen üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik
yanlışinanç düzeyini ölçen, likert tipi 17 sorudan oluşan “Üniversite Sınavına ve Eğitimine
Yönelik Yanlış İnanç Ölçeği” ile elde edilmiştir. Uygulanan deneysel işlem sonucunda deney ve
kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ öntest-sontest ortalama puanlarıarasındaki ortak etkinin
anlamlılığınıortaya koymak amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmışölçümler için tasarlanan iki
faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ puanlarıüzerinde
yapılan analiz sonucunda grup ölçüm ortak etkisi 0.05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuştur. Bulgular, araştırmada denenen bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf
öğrencilerinin üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlışinanç düzeylerini
anlamlıolarak azaltmada etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Bilgi Verici Danışmanlık Programı, Üniversite Sınavı, Üniversite
Eğitimi, AkılcıOlmayan İnançlar
girişsınavına ve üniversite eğitimine ilişkin yanlışinanç düzeylerine etkisi incelenmiştir.
Araştırma, kontrol gruplu öntest ve sontest modele dayalıdeneysel bir çalışmadır. Deney
grubunda 10 oturum bilgi verici danışmanlık programıuygulanırken, kontrol grubunda da 10
oturum okulun genel rehberlik planından seçilmişkonular üzerinde tartışmalar yürütülmüştür.
Veriler, araştırmacıtarafından geliştirilen üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik
yanlışinanç düzeyini ölçen, likert tipi 17 sorudan oluşan “Üniversite Sınavına ve Eğitimine
Yönelik Yanlış İnanç Ölçeği” ile elde edilmiştir. Uygulanan deneysel işlem sonucunda deney ve
kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ öntest-sontest ortalama puanlarıarasındaki ortak etkinin
anlamlılığınıortaya koymak amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmışölçümler için tasarlanan iki
faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ puanlarıüzerinde
yapılan analiz sonucunda grup ölçüm ortak etkisi 0.05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuştur. Bulgular, araştırmada denenen bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf
öğrencilerinin üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlışinanç düzeylerini
anlamlıolarak azaltmada etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Bilgi Verici Danışmanlık Programı, Üniversite Sınavı, Üniversite
Eğitimi, AkılcıOlmayan İnançlar
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.