BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULU SINAVINA BAŞVURAN ADAY ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME BİÇEMLERİNİN İNCELENMESİ

Hakan Salim ÇAĞLAYAN, Özden TAŞĞIN

Öz


Bu araştırma; beden eğitimi ve spor yüksekokulu özel yetenek sınavına başvuran aday
öğrencilerin öğrenme biçemlerini belirlemek; öğrenme biçemlerinin cinsiyet, yaş, mezun oldukları
lise türü, mezun olduklarılise alan türü ve sınava başvuru yaptıklarıbranşlarına göre farklılaşıp
farklılaşmadığınıincelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın örneklemini 2007 yılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu özel yetenek sınavına başvuran aday öğrencilerden tesadüfi örneklem yöntemiyle
seçilen 417 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmanın modeli tarama (survey) yöntemidir. Araştırmada veri toplama aracıolarak,
araştırmacıtarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Şimşek (2002) tarafından geliştirilen “BİG
16 Öğrenme Biçemleri Envanteri” kullanılmıştır. Envanter bedensel, işitsel ve görsel olmak üzere
üç öğrenme biçemini ölçmektedir. Her öğrenme biçemi için 16 madde içeren envanter, toplam 48
maddeden oluşmaktadır. Bu araştırma için yapılan güvenirlik çalışmasında, envanterin “bedensel”
alt testine ait güvenirlik katsayısı.634, “işitsel” alt testine ait güvenirlik katsayısı.717 ve “görsel”
alt testine ait güvenirlik katsayısı.697 olarak bulunmuştur. Envanterin tümüne ilişkin güvenirlik
katsayısıise .853 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%)’ler
kullanılmış, değişkenler arasıilişkiler kay-kare istatistik yöntemi ile incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi
0.05 olarak alınmıştır.
Araştırma sonucunda; aday öğrencilerin %63,3’ünün görsel, %18,7’sinin işitsel ve %18’inin
bedensel öğrenme biçemine sahip oldukları; öğrenme biçemlerinin cinsiyet, yaş, mezun oldukları
lise türü, mezun olduklarılise alan türü ve sınava başvuru yaptıklarıbranşlarına göre
farklılaşmadığıtespit edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Spor, öğrenme biçemi, özel yetenek sınavı, BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.