Stratejik Kurumsal İletişim Aracı Olarak Finansal Halkla İlişkiler: BİST’te Bir Uygulama

Murat KOÇYİĞİT, M. Nuri SALUR

Öz


Her geçen gün artan küresel rekabet ortamında, stratejik kurumsal iletişim, kurumun hedeflenen amaçlarına nasıl ulaşacağını
belirleyen merkezi ve bütünleşik bir çerçevedir. Kurumsal iletişim stratejisi, kurum içi ve dışındaki iletişimlerin planlanması,
uygulanmasıve değerlendirilmesine zemin oluşturur. Etkili bir kurumsal iletişim stratejisi: Kurumun misyonu ve hedefleriyle,
faaliyet gösterdiği pazarda, hedef kitlesiyle ve paydaşlarıyla arasında bağlantıkurar. Hedeflenen amaçlara ulaştıracak kaynakları
açığa çıkarır. Kurumun temel yeteneklerini ve ayırt edici özelliklerini (kurumsal kimlik, hizmet güvenilirliği, kurumsal itibar,
kurumsal imaj gibi) ortaya koyarak kurumu rakiplerinden farklılaştırır. Stratejik kurumsal iletişimde önemli bir yeri olan Finansal
Halkla İlişkiler, kurumun önemli hedef kitlelerinden ve paydaşlarından olan yatırımcılarla aktif iletişimi etkili bir şekilde düzenler.
Bu doğrultuda bu çalışmanın amacıstratejik kurumsal iletişimin önemli bir ayağıolan finansal halkla ilişkileri kavramsal olarak
ortaya koymak ve işletmelerin finansal halkla ilişkiler etkinliklerini nasıl kullandıklarınıbelirlemeye çalışmaktır. Bu amaç
doğrultusunda Borsa İstanbul’da (BİST) kayıtlıolan lokanta ve oteller sektöründe faaliyet gösteren kurumların finansal halkla
ilişkiler etkinliklerini nasıl gerçekleştirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Stratejik Kurumsal İletişim, Finansal Halkla İlişkiler, İnternet, Hedef Kitle

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.