Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeğinin Geçerliği ve Güvenirliği
Öz
Bu çalışmada; öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik (EİKÖ) inançlarına ilişkin bir ölçek geliştirilmiştir.
EİKÖ Ölçeği’ni oluşturan 28 adet ölçek maddesi bulunmaktadır. Bu çalışma bulgularıgöstermiştir ki, Cronbach alfa ile
hesaplanan güvenirlik katsayısı, ölçek için 0.96 olarak bulunmuştur. Araştırmalarda kullanılabilecek ölçme araçlarıiçin öngörülen
güvenirlik düzeyinin 0.70 olduğu (Anastasi, 1982; Tezbaşaran, 1997) dikkate alındığında, ölçeğe ilişkin güvenirlik düzeyinin yüksek
olduğu görülmektedir. Çalışma grubu, 2008-2009 eğitim öğretim yılında öğrenim gören Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi öğrencilerinden oluşturmaktadır. EİKÖ Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliği için üç farklıçalışma grubu
oluşturulmuştur. Ölçeğin yapıgeçerliği için oluşturulan ilk çalışma grubunda öğrenci sayısı367’dir. Öğrencilerin, % 44,1’i (162)
bayan, %55,9’u (205) baydır. İkinci çalışma grubu ölçeğin ölçüt bağıntılıgeçerliğini sağlamak için oluşturulmuştur. Çalışma
grubundaki öğrenci sayısı326’dır. Öğrencilerin, % 44,7’si (146) bayan, %45,3’ü (180) baydır. Üçüncü çalışma grubu ölçeğin tekrar
test güvenirliğini sağlamak için oluşturulmuştur. Bu çalışma grubunun öğrenci sayısı84’dür. Öğrencilerin, % 42,9’u (36) bayan,
%57,1’i (48) baydır.
EİKÖ Ölçeği’ni oluşturan 28 adet ölçek maddesi bulunmaktadır. Bu çalışma bulgularıgöstermiştir ki, Cronbach alfa ile
hesaplanan güvenirlik katsayısı, ölçek için 0.96 olarak bulunmuştur. Araştırmalarda kullanılabilecek ölçme araçlarıiçin öngörülen
güvenirlik düzeyinin 0.70 olduğu (Anastasi, 1982; Tezbaşaran, 1997) dikkate alındığında, ölçeğe ilişkin güvenirlik düzeyinin yüksek
olduğu görülmektedir. Çalışma grubu, 2008-2009 eğitim öğretim yılında öğrenim gören Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi öğrencilerinden oluşturmaktadır. EİKÖ Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliği için üç farklıçalışma grubu
oluşturulmuştur. Ölçeğin yapıgeçerliği için oluşturulan ilk çalışma grubunda öğrenci sayısı367’dir. Öğrencilerin, % 44,1’i (162)
bayan, %55,9’u (205) baydır. İkinci çalışma grubu ölçeğin ölçüt bağıntılıgeçerliğini sağlamak için oluşturulmuştur. Çalışma
grubundaki öğrenci sayısı326’dır. Öğrencilerin, % 44,7’si (146) bayan, %45,3’ü (180) baydır. Üçüncü çalışma grubu ölçeğin tekrar
test güvenirliğini sağlamak için oluşturulmuştur. Bu çalışma grubunun öğrenci sayısı84’dür. Öğrencilerin, % 42,9’u (36) bayan,
%57,1’i (48) baydır.
Anahtar Kelimeler
Ölçek geliştirme, Eğitsel internet kullanım, Öz-yeterlik
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.