Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Farklı Bölüm Öğrencilerinin Anatomi Dersine Olan Öz-Yeterlilik Durumlarının Karşılaştırılması
Öz
Betimleyici türdeki çalışma Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi 2008–2009 Eğitim-Öğretim yılıgüz döneminde
yapılmıştır. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesinde Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü ve BESYO Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği bölümlerinin 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören ve anatomi dersi almışolan 264 üniversite öğrencinin tamamı
araştırmanın evrenini oluşturmuştur.
Araştırmaya 106 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencisi ile 158 hemşirelik öğrencisi olmak üzere toplam 264 öğrenci
katılmıştır. Öğrencilerin %58.8’i Hemşirelik bölümünde eğitim görmekte , % 41.2’si ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
bölümünde eğitim görmektedir.
Hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin anatomi dersine olan öz-yeterlilikleri Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin anatomi dersine olan öz-yeterliliklerinden daha yüksek bulunmuştur.
yapılmıştır. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesinde Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü ve BESYO Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliği bölümlerinin 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören ve anatomi dersi almışolan 264 üniversite öğrencinin tamamı
araştırmanın evrenini oluşturmuştur.
Araştırmaya 106 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencisi ile 158 hemşirelik öğrencisi olmak üzere toplam 264 öğrenci
katılmıştır. Öğrencilerin %58.8’i Hemşirelik bölümünde eğitim görmekte , % 41.2’si ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
bölümünde eğitim görmektedir.
Hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin anatomi dersine olan öz-yeterlilikleri Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin anatomi dersine olan öz-yeterliliklerinden daha yüksek bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Öğrenciler, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Hemşirelik, Öz-yeterlilik
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.