Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin İstatistik Dersine Yönelik Tutumları: Türkiye ve Azerbaycan Örneği
Öz
Günümüzde pek çok alanda olduğu gibi coğrafyada da rakamsal ifadeler sıkça kullanılmaya başlanmıştır. Bu nedenle
üniversitelerin coğrafya bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin de istatistik dersleri almalarıkaçınılmazdır. Coğrafya
bölümlerinde istatistik dersi olmasına rağmen halen Türkiye’de coğrafya alanında eğitim görecek öğrenciler sosyal puan ile
seçilmektedir. Dünyadaki pek çok ülkede ise coğrafya bölümlerine alınacak öğrencilerde matematik alanında başarıistenmektedir.
Çalışmamızda Türkiye ile karşılaştırdığımız Azerbaycan da bu ülkelerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, Azerbaycan’da ve
Türkiye’de yükseköğretim coğrafya bölümü öğrencilerinin istatistik dersine yönelik tutumlarınıbelirlemek, okuduklarıokulun,
cinsiyetin ve sınıf düzeyinin tutumlarına etkisini karşılaştırmalıolarak incelemektir. Araştırma, yükseköğretime coğrafya
bölümlerinde devam eden Azerbaycan’da 90, Türkiye’de ise 570 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen İstatistik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin
İstatistik dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğunu, okunulan okul, cinsiyet, sınıf düzeyleri ve iki ülke açısından
önemli farklar olduğunu ortaya koymuştur.
üniversitelerin coğrafya bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin de istatistik dersleri almalarıkaçınılmazdır. Coğrafya
bölümlerinde istatistik dersi olmasına rağmen halen Türkiye’de coğrafya alanında eğitim görecek öğrenciler sosyal puan ile
seçilmektedir. Dünyadaki pek çok ülkede ise coğrafya bölümlerine alınacak öğrencilerde matematik alanında başarıistenmektedir.
Çalışmamızda Türkiye ile karşılaştırdığımız Azerbaycan da bu ülkelerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, Azerbaycan’da ve
Türkiye’de yükseköğretim coğrafya bölümü öğrencilerinin istatistik dersine yönelik tutumlarınıbelirlemek, okuduklarıokulun,
cinsiyetin ve sınıf düzeyinin tutumlarına etkisini karşılaştırmalıolarak incelemektir. Araştırma, yükseköğretime coğrafya
bölümlerinde devam eden Azerbaycan’da 90, Türkiye’de ise 570 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen İstatistik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin
İstatistik dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğunu, okunulan okul, cinsiyet, sınıf düzeyleri ve iki ülke açısından
önemli farklar olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
Tutum, istatistik dersi, cinsiyet, coğrafya, Türkiye, Azerbaycan
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.