Muhasebe Etik Eğitim Sistem Bileşenlerinde Sürekli Etkin Eğitim
Öz
Bu çalışmada, Türk muhasebe literatüründe henüz yeni bir alan olan muhasebe etik eğitiminin, muhasebe etik eğitim sistem
bileşenleri ile teoriksel ilişkisi kurulmuşolup, bu yapıdan mevcut etik eğitim sistem bileşenlerinde teoriksel ve teknik düzeydeki
eksiklikler ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında muhasebe etik eğitiminin gerekçeleri IFAC’ın etik eğitim çerçevesi düzeyinde
temellendirilerek, etik eğitiminin sürekli en iyilenmesi ve en yenilenmesi için muhasebe etik yönetiminde anahtar etik kontrol ve
denetim değerleri işlenmiştir. Bu bağlamda eğitim öğretimin bir parçasıhaline gelmişbazınormalmişmi görülen uygulamaların,
etiksel olmayan yönleri vurgulanarak etiksel davranışkalıplarının öğrenciye yerleştirilmesinde bazıdetaylar ortaya konulmuştur.
bileşenleri ile teoriksel ilişkisi kurulmuşolup, bu yapıdan mevcut etik eğitim sistem bileşenlerinde teoriksel ve teknik düzeydeki
eksiklikler ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında muhasebe etik eğitiminin gerekçeleri IFAC’ın etik eğitim çerçevesi düzeyinde
temellendirilerek, etik eğitiminin sürekli en iyilenmesi ve en yenilenmesi için muhasebe etik yönetiminde anahtar etik kontrol ve
denetim değerleri işlenmiştir. Bu bağlamda eğitim öğretimin bir parçasıhaline gelmişbazınormalmişmi görülen uygulamaların,
etiksel olmayan yönleri vurgulanarak etiksel davranışkalıplarının öğrenciye yerleştirilmesinde bazıdetaylar ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
“Muhasebe Etik Eğitimi”, “Kurumsal Söz Yasası”, “Kontrol Araçları”, “Denetim Prosedürleri”, Etik, Muhasebe, Eğitim
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.