İlköğretim Okulu Müdür ve Öğretmenlerinin Velilere İlişkin Algılarının Analizi
Öz
Araştırmanın amacı; ilköğretim okulu müdür ve öğretmenlerinin, öğrenci velilerine ilişkin algılarınımetafor analizi ile tespit
etmektir. Araştırma, mevcut durumun belirlenmesi ve analiz edilmesine yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, verilerin
toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi, teknik olarak da metafor analizi kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu; 2008-2009 öğretim yılında Konya ili Büyükşehir Belediyesi sınırlarıiçinde yer alan 3 merkez ilçede görev yapan
73 ilköğretim okulu müdürsi ve 154 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubundan, “ Öğrenci velisi ... ya benzer. Çünkü ….”
şeklinde verilen cümleyi yazılıolarak tamamlamalarıistenerek veri toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.
Katılımcılar tarafından üretilen metaforlar, açıklamalarıda dikkate alınarak; koruyucu, finans kaynağı, patron, kusur arayan, çıkarcı,
hayalperest, gelişmeye açık, bilinçsiz ve ilgisiz veli olmak üzere 9 temaya ayrılmıştır. Yapılan analiz sonrasında, müdür ve
öğretmenlerin (1) velilerinin bir bölümünü çocuklarının eğitim öğretimine ilişkin olarak; bilinçsiz, ilgisiz, çocuklarıiçin neyin iyi
olduğunu bilmeyen, okulla yeterince işbirliği yapmayan ve içgüdüsel olarak çocuklarınıkoruma davranışıgösteren kişiler olarak
algıladıkları, (2) velileri eğitim öğretim etkinliklerinin paydaşlarıolarak görmedikleri, velilerden kendilerini uzman kabul ederek,
sadece söylediklerini yapan, çalışmalarına müdahale etmeyen kişiler olmalarınıbekledikleri sonucu ortaya çıkmıştır.
etmektir. Araştırma, mevcut durumun belirlenmesi ve analiz edilmesine yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, verilerin
toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi, teknik olarak da metafor analizi kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu; 2008-2009 öğretim yılında Konya ili Büyükşehir Belediyesi sınırlarıiçinde yer alan 3 merkez ilçede görev yapan
73 ilköğretim okulu müdürsi ve 154 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubundan, “ Öğrenci velisi ... ya benzer. Çünkü ….”
şeklinde verilen cümleyi yazılıolarak tamamlamalarıistenerek veri toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.
Katılımcılar tarafından üretilen metaforlar, açıklamalarıda dikkate alınarak; koruyucu, finans kaynağı, patron, kusur arayan, çıkarcı,
hayalperest, gelişmeye açık, bilinçsiz ve ilgisiz veli olmak üzere 9 temaya ayrılmıştır. Yapılan analiz sonrasında, müdür ve
öğretmenlerin (1) velilerinin bir bölümünü çocuklarının eğitim öğretimine ilişkin olarak; bilinçsiz, ilgisiz, çocuklarıiçin neyin iyi
olduğunu bilmeyen, okulla yeterince işbirliği yapmayan ve içgüdüsel olarak çocuklarınıkoruma davranışıgösteren kişiler olarak
algıladıkları, (2) velileri eğitim öğretim etkinliklerinin paydaşlarıolarak görmedikleri, velilerden kendilerini uzman kabul ederek,
sadece söylediklerini yapan, çalışmalarına müdahale etmeyen kişiler olmalarınıbekledikleri sonucu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Öğrenci velisi, veli katılımı, metafor
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.