Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Öz
Öğrencilerin özellikle yüksek öğretim aşamasında zamanlarınıiyi yönetmesi, kişisel gelişim ve akademik performans başta
olmak üzere pek çok açıdan önemlidir. Literatürde öğrencilerin zaman yönetimi ile ilgili çalışmalardan farklıolarak, bu çalışma,
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile yapılan ilk çalışmadır. Bu araştırmada; öğrencilerin zaman yönetimi becerileri
ile akademik başarılarıarasında bir ilişki olup olmadığısorusuna cevap aranmıştır. Bu amaçla, öğrencilere zaman yönetimi anketi
uygulanmışve aldıklarıpuanlar hesaplanmıştır. Akademik başarıları, bölümlerde ortak olan Türk Dili-1 dersi ve Matematik-1
derslerinin ortalamasıalınarak oluşturulmuştur. Zaman yönetimi anketinden aldıklarıpuan ile akademik başarıortalamalarıı
arasında bir ilişki olup olmadığıaraştırılmıştır.
Veri toplama aracıolarak öğrencilere anket uygulanmıştır. Zaman Yönetimi Anketi olarak adlandırılan veri toplama aracı2008-2009 öğretim yılımayıs ayıiçerisinde Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek yüksekokulu öğrencilerine uygulanmıştır.
Uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. ZYA’nın birinci bölümünde öğrencilerin demografik özelliklerini ve akademik başarı
puanınıoluşturmak için Türk Dili-1 ve matematik-1 notlarınıiçeren bölüm, ikinci bölümde zaman yönetimi anketi yer almaktadır.
Elde edilen veriler, SPSS 17.0 programıkullanılarak bilgisayar ortamına aktarılarak verilerin analizinde bu programdan
yararlanılmıştır. Sonuç olarak; araştırmamızda zaman yönetimi davranışlarıile akademik başarıpuanlarıarasında anlamlıpozitif
ilişki bulunmuştur. Ayrıca akademik başarınotu yüksek olan grupların zaman yönetimi puanlarıda yüksek bulunmuştur.
olmak üzere pek çok açıdan önemlidir. Literatürde öğrencilerin zaman yönetimi ile ilgili çalışmalardan farklıolarak, bu çalışma,
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile yapılan ilk çalışmadır. Bu araştırmada; öğrencilerin zaman yönetimi becerileri
ile akademik başarılarıarasında bir ilişki olup olmadığısorusuna cevap aranmıştır. Bu amaçla, öğrencilere zaman yönetimi anketi
uygulanmışve aldıklarıpuanlar hesaplanmıştır. Akademik başarıları, bölümlerde ortak olan Türk Dili-1 dersi ve Matematik-1
derslerinin ortalamasıalınarak oluşturulmuştur. Zaman yönetimi anketinden aldıklarıpuan ile akademik başarıortalamalarıı
arasında bir ilişki olup olmadığıaraştırılmıştır.
Veri toplama aracıolarak öğrencilere anket uygulanmıştır. Zaman Yönetimi Anketi olarak adlandırılan veri toplama aracı2008-2009 öğretim yılımayıs ayıiçerisinde Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek yüksekokulu öğrencilerine uygulanmıştır.
Uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. ZYA’nın birinci bölümünde öğrencilerin demografik özelliklerini ve akademik başarı
puanınıoluşturmak için Türk Dili-1 ve matematik-1 notlarınıiçeren bölüm, ikinci bölümde zaman yönetimi anketi yer almaktadır.
Elde edilen veriler, SPSS 17.0 programıkullanılarak bilgisayar ortamına aktarılarak verilerin analizinde bu programdan
yararlanılmıştır. Sonuç olarak; araştırmamızda zaman yönetimi davranışlarıile akademik başarıpuanlarıarasında anlamlıpozitif
ilişki bulunmuştur. Ayrıca akademik başarınotu yüksek olan grupların zaman yönetimi puanlarıda yüksek bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Zaman Yönetimi, Akademik Başarı, Faktör analizi,
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.