Müşteri Sadakati Oluşturmada Müşterinin AlgıladığıDeğer, Memnuniyet ve Rakip İşletmeye Geçme Maliyeti: Bir Spor Merkezinde İstatiksel Uygulama
Öz
Bu çalışmanın amacı, bir spor merkezinin iki şubesinde sunulan spor hizmetinden yararlanan 195 müşteriden sağlanan verileri
kullanarak müşteri sadakatinin oluşturulmasında etkili olan değişkenleri belirlemek ve artan müşteri sadakatinin işletmeye sağladığı
faydalarıdeğerlendirmektir. Bu amaçla müşteri sadakatinin oluşturulmasında etkili olan değişkenlerin müşteri sadakati üzerinde
yaptığıetki, çoklu regresyon modeli kurularak iki şube için ayrıayrıanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda spor merkezinin
her iki şubesinde de müşteri sadakatinin oluşturulmasında algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyetinin ve rakip spor
merkezlerine geçme maliyetinin etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Müşteri sadakatinin oluşturulmasına bağlıolarak, müşterilerin
aynıspor salonunu gelecekte de tercih etme kararında olduğu, çevrelerindeki kişilere spor salonunu olumlu yönde anlattığı, tavsiye
ve teşvik ettiği anlaşılmaktadır.
kullanarak müşteri sadakatinin oluşturulmasında etkili olan değişkenleri belirlemek ve artan müşteri sadakatinin işletmeye sağladığı
faydalarıdeğerlendirmektir. Bu amaçla müşteri sadakatinin oluşturulmasında etkili olan değişkenlerin müşteri sadakati üzerinde
yaptığıetki, çoklu regresyon modeli kurularak iki şube için ayrıayrıanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda spor merkezinin
her iki şubesinde de müşteri sadakatinin oluşturulmasında algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyetinin ve rakip spor
merkezlerine geçme maliyetinin etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Müşteri sadakatinin oluşturulmasına bağlıolarak, müşterilerin
aynıspor salonunu gelecekte de tercih etme kararında olduğu, çevrelerindeki kişilere spor salonunu olumlu yönde anlattığı, tavsiye
ve teşvik ettiği anlaşılmaktadır.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.