Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Motivasyon Kaynakları ve Sorunları

Esra DERELİ, Mehmet Bahaddin ACAT

Öz


Bu araştırmanın amacıokul öncesi eğitim öğretmenliği bölümü öğrencilerinin motivasyon kaynaklarıve sorunlarınıbelirlemek,
motivasyon düzeylerinin, motivasyon kaynaklarıve sorunlarının devam ettikleri fakülte ve sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığını
incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi M.E.F. (179), Eğitim
Fakültesinde (111) Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği bölümüne devam eden 290 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verileri Acat
ve Yenilmez (2004) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine  İlişkin Motivasyon Kaynaklarıve SorunlarıAnketi ile
toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümü öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin
motivasyonlarının genellikle yüksek olduğu, çok az sorun yaşadıklarıve öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri,
motivasyon kaynaklarıve sorunlarının devam ettikleri fakülte ve sınıfa göre anlamlıdüzeyde farklılaştığıgözlenmiştir.


Anahtar Kelimeler


Okul Öncesi eğitim öğretmen adayları, motivasyon, öğrenme motivasyonu, öğretmen eğitimi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.