The Perception of The Laz People in Ekşi Sözlük: Patriotic, Intelligent and Humorous People

Musa Yavuz ALPTEKİN, Sümeyye YAZICI

Öz


In this study, the researchers have tried to determine what the perception of the Laz people by the Turkish society was. Although the ethnic origins of the Laz people in the past might be different; in the last millennium the Laz people have not only become culturally close to the Turks but also they have become ethnically united through marriages. In this process, the Laz people and Turks came to share the same religious and similar cultural codes and finally became relatives. Almost all Laz people in İstanbul and in other big cities have social, political and cultural integration with other Anatolian peoples, and this integration is evident in all its dimensions, even in Rize and Artvin, the homeland of the Laz people. In this study, the perception of the Laz people by the Turkish society was studied in 247 comments on the articles regarding the Laz people and the concept of Laz in Ekşi Sözlük. The entries were separated and analyzed as positive and negative comments. Consequently, it was understood that the perception of the Laz people by the Turkish society was predominantly positive and the Turkish people perceived the Laz people as patriotic, intelligent and humorous people.


Anahtar Kelimeler


Laz People, Social Perception, Laz Perception, Turkey, Ekşi Sözlük.

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Aksamaz, A. İ. (2014). Dil, Tarih, Kültür ve Gelenekleriyle Lazlar. Belge Yayınları.

Aksamaz, A. İ. (2019). Lazlar-Lazca Laz Kimliği. Sorun Yayınları.

Aksoy Sheridan, R. A. (2007). Temel Fıkraları’nda ‘Öteki’leştirme Boyutu. Millî Folklor, 19(75): 95-103.

Aksoylu, K. (2009). Laz Kültürü: Tarih, Dil, Gelenek ve Toplumsal Yapı. Phoneix Yayınevi.

Aleksiva, İ. Ç. (2022). İki Osmanlı Aydınının Kaleminden Lazlar ve Lazistan, Heyamola Yayınları.

Alkumru, N. (2006). Şimşir Kokardı Azlağa – Anılarda Laz Kültürü. Chiviyazıları Yayınevi.

Alkumru, N. (2011). Laz Kültür Tarihi. Lazika Yayın Kollektifi.

Alp, H. (2016). Çingenelere Yönelik Nefret Söyleminin Ekşi Sözlük’te Yeniden Üretilmesi. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 3(2): 143-172.

Alptekin, M. Y., & Amanet, H. (2019). Trabzon’da Vatansever Olmak: Yerel Bölgesel ve Ulusal Boyutların Karşılaştırmalı Analizi. KARAM- Karadeniz Araştırmaları Dergisi, 16(63): 375-400.

Alptekin, M. Y., & Cerit, N. (2018). Misafir Öğrenci Bakışıyla Ev Sahibi Halkın Değerlendirilişi: Doğu Karadeniz Bölgesi Dışından Gelen KTÜ Öğrencilerinin Trabzon Halkının Karakteristik Özellikleri Hakkındaki Görüşleri. İçinde M. Y. Alptekin (Ed.), Doğu Karadeniz’de Toplumsal Yapı Kültür ve Gündelik Hayat (s. 185-212), Serander Yayınları.

Alptekin, M. Y. (2016). Trabzon Örneğinde Anadolu Nüfusunun Demografik Bileşimi Ve Türkiye’de Ulus-İnşasi. Karadeniz İncelemeleri Dergisi, 11(21), 59-86.

Alptekin, M. Y., & Karyelioğlu, S. (2016). Sosyal ve Ekonomik Boyutlarıyla Trabzon'da Müteahhitlik. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.

Avcı, İ. (2002). Lazlarda Sosyokültürel Değişim. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı.

Aydemir, M. A. (2016). Sosyal Alanın Tipleştirilmesi: Toplumsal Tipler, (Ed: M. Ali Aydemir). Toplumsal Tipler içinde, Açılım Kitap Yayınları.

Aziz, A. (1990). Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, İLAD Publications.

Bachelard, G. (2013). Mekânın Poetikası. (A. Tümertekin, Çev.), İthaki Yayınları.

Bilgin Ülken, F., & Yüce, N. (2020). Yeni Medyada Kadın Bedenine Yönelik Ayrımcılık: Ekşi Sözlük Örneği, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-Dergisi, 3(2): 40-79.

Billig, M. (2002). Banal Milliyetçilik. (C. Şişkolar, Çev.). Gelenek Yayıncılık.

Çavuşoğlu, Ç. (2011, 24 Eylül). HES’e de ÇED’e de İzin Yok. Dereler Direnmeye Devam Ediyor. Evrensel. https://www.evrensel.net/haber/14256/hese-de-cede-de-izin-yok

Çoşan, D., & Seçim, Y. (2020). Doğu Karadeniz Bölgesinde Yaşayan Laz Topluluklarının Dili, Gelenekleri ve Mutfak Kültürü Üzerine Bir Araştırma. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(45): 129-142.

Ekşi Sözlük (2021a). Ekşi Sözlük - Kutsal bilgi kaynağı. https://eksisozluk.com

Ekşi Sözlük (2021b). Laz. https://eksisozluk.com/laz--50601

Ekşi Sözlük (2021c). Lazlar. https://eksisozluk.com/lazlar--272188

Eskibina, Y. (2021). Küreselleşme ve Mikro Milliyetçiliğin Megreller İle Lazlar Üzerindeki Etkisi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(50): 303-318.

Gürel, E., & Yakın, M. (2007). Ekşi Sözlük: Postmodern Elektronik Kültür. Selçuk İletişim, 4(4): 203-219.

Kolivar, A. (2006). Fadime ve Temel’in Dili. İçinde Ö. Asan (Ed.), Temel Kimdir (s. 208-217). Heyamola Yayınları.

Kural, B. (2015, 8 Ekim). Çamlıhemşinliler ‘Yeşil Yol’u Anlatıyor. Bianet. https://m.bianet.org/bianet/toplum/168114-camlihemsinliler-yesil-yol-u-anlatiyor

Öksüz, M. (2020). Siber Mekânda Suriyeli Mültecilere Yönelik Faşizm Halleri: Faşekşist, Coğrafi Bilimler Dergisi, 18(2): 246-275. https://doi.org/10.33688/aucbd.744375

Öztürk, N. (2018). Toplumsal Bir Tip Olarak “Ankaralı”, (Basılmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

Pena. (2019). Ekşi Sözlük 20. Yıl Belgeseli 1. Bölüm: Başlangıç [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=XoJvWxp3CEM

Sarı, İ. (2017). Dil Tarih ve Gelenekleriyle Lazlar: Anadolu'da, Laz terimi, Karadeniz bölgesinde yaşayan bütün grupları ifade eden ortak bir addır (Vol. 22). noktaekitap.

Serdar, A. (2015). Yerel ve Ulusal Ölçekte Lazlığın Etnik Sınırlarının Yeniden İnşası: Dil, Hafıza, Kültür. Mülkiye Dergisi, 39(1): 93-134.

Söğüt, F. (2020). İnternet Sözlüklerinde Mekânsal Ötekileştirme Üzerine Bir Araştırma: Ekşi Sözlük'te Esenyurt Başlığı Örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-gifder), 8(1): 45-68. https://doi.org/10.19145/e-gifder.636956

Şendeniz, Ö. (2020). Kimdir Bu Lazlar? -Laz Kimliği ve Sanal Mekânda Lazca. İletişim Yayıncılık.

Tanış, A. H. (2017). Türkiye'de Çokkültürlülük Bağlamında Müslüman Azınlıklar: Laz Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ekonomi Politikası Anabilim Dalı.

Tanju Aslışen, E. H. (2021). Kültüre Özgü Çocuk Oyunlarının İncelenmesi Örnekleriyle Laz Kültürü: Rize Ardeşen Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(52): 605-630.

Taşkın, N. (2006). Laz Fıkraları Üzerine. İçinde Ö. Asan (Ed.), Temel Kimdir (s. 296-317). Heyamola Yayınları.

Taşkın, N. (2016). Bu Bir İsyan Şarkısı Değil! Lazlar, Kimlik, Müzik. İletişim Yayınları.

Tuan, Y. F. (1974). Topophilia. Englewood Cliffs: Prentice Hall.

Tunçer, Ç. P. (2020). Sosyal Medya ve Şiddet: Ekşi Sözlük’te Çinli Algısı. İNSAN&İNSAN, 7(25): 65-84.

Uzun, R. (2020). Rize İli Pazar ve Ardeşen İlçelerindeki Lazların Mutfak Kültüründeki Değişim. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı.

Vanilişi, M., & Tandilava, A. (1992). Lazların Tarihi, (H. Hayrioğlu, Çev.), Ant Yayınları.

Vardar, N. (2011, 21 Şubat). Bir Avuç Cesur İnsan’dan Mücadeleye Devam. Bianet. https://m.bianet.org/bianet/toplum/128041-bir-avuc-cesur-insan-dan-mucadeleye-devam

Yaşa, H., & Öksüz, O. (2020). Nefret Söyleminin İnşasında Sosyal Medyanın Rolü: Ekşi Sözlük Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2): 1383-1408. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.713467

Yıldırım, A., & Şimşek, H . (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.


Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.