Tüketici Karmaşası ve Depresyon: 6 Şubat 2023 Depremi Üzerine Bir Araştırma

Aybike Tuba ÖZDEN

Öz


Deprem gibi beklenmedik ve ani nitelikteki doğa olayları, şiddeti ile orantılı bir şekilde tüketicileri olumsuz yönde etkilemektedir. Depremler yıkıcı özellikler taşıyan bir doğa olaylarıdır. Bu nedenle depremin tüketici davranışı üzerindeki etkilerinin ele alınması gerekmektedir. Depresyon ve tüketici karmaşası bu etkilerden biri olarak değerlendirilebilir. Bu çalışma; depresyon ile tüketici karmaşası arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Ayrıca depremden doğrudan etkilenen tüketicilerle, dolaylı olarak etkilenen tüketicilerin depresyon ile tüketici karmaşası düzeyleri arasındaki farklılıklar değerlendirilmiştir. Son olarak bu çalışmada depresyon ve tüketici karmaşasının demografik özellikler açısından farklılıkları incelenmiştir. Bu amaçlarla kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 713 tüketiciye anket uygulanmıştır. Veri analizinde; iki gruplu değişkenlerde t testi, üç ve üzeri gruplu değişkenlerde ANOVA testi ve değişkenler arasındaki ilişkilerde korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, depremden doğrudan etkilenmiş tüketicilerin depresyon ve tüketici karmaşası düzeyleri daha yüksektir. Ayrıca depresyon ile tüketici karmaşası arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Son olarak tüketici karmaşası, demografik özelliklere göre farklılaşmamaktadır. Depresyon ise cinsiyet ve eğitim düzeyi gruplarında farklılaşmaktadır. Önceki araştırmalarda depresyon ve tüketici karmaşası arasındaki ilişkiyi araştıran bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Tüketici karmaşası üzerine ise sınırlı çalışma bulunmaktadır. Bu çalışma, ilgili literatüre ve toplum ruh sağlığına katkıda bulunacak verileri açısından önem taşımaktadır. 


Anahtar Kelimeler


Tüketici Karmaşası, Depresyon, Doğal Afet, Deprem

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Aktürk, Z., Dağdeviren, N., Türe, M., & Tuğlu, C. (2005). Birinci basamak için Beck Depresyon Tarama Ölçeği'nin Türkçe çeviriminin geçerlik ve güvenirliği. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 9(3), 117-122.

Alcoforado, D. G., Melo, F. V., & Alcoforado, R. G. (2022). Depression and consumption habits: a cross-cultural study. Journal of Consumer Marketing, 36(9), 621-631. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/JCM-02-2021-4421

Alcoforado, D., & Melo, F. (2021). Depression in consumer research: An integrative review and research agenda. ACR North American Advances.

Anninou, I. (2018). The application of appraisal theories of emotions in the case of consumer confusion. Management Decision, 56(8), 1696-1715. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/MD-12-2017-1277

Balabanis, G., & Craven, S. (1997). Consumer confusion from own brand lookalikes: An exploratory investigation. Journal of Marketing Management, 13(4), 299-313. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/0267257X.1997.9964474

Beck, A., Guth, D., & Steer, R. (1997). Screening for major depression disorders in medical inpatients with the beck depression inventory for primar care. Behaviour Research and Therapy, 35(8), 785-791. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/S0005-7967(97)00025-9

Beck, A., Guth, D., Steer, R., & Ball , R. (1997). Screening for major depression disorders in medical inpatients with the beck depression inventory for primary care. Behaviour Research and Therapy, 35(8), 785-791. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/S0005-7967(97)00025-9

Belk, R. (1975). Situational variables and consumer behaviour. Journal of Consumer Research, 2(3), 157-164. https://doi.org/https://doi.org/10.1086/208627

Bengül, S. (2019). Tüketici karmaşasının farklı kişilik özelliklerine sahip tüketiciler üzerindeki etkisi: Turistik ürün satın alan tüketiciler üzerinde bir uygulama. PPAD Pazarlama Kongresi. Aydın. http://pazarlama.org.tr/uploads/files/ppadpk-2 adresinden alındı

Blanc, J., Eric, B., Mouchenik , Y., Derivois, D., & Birmes, P. (2015). Prevalence of post-traumatic stress disorder and depression in two groups of children one year after the January 2010 earthquake in Haiti. Journal of Affective Disorders, 172, 121-126. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jad.2014.09.055

Boden, J., & Fergusson, D. (2011). Alcohol and depression. Addiction, 106(5), 906-914. https://doi.org/https://doi.org/10.1111/j.13600443.2010.03351.x

Brengman, M., Geuens, M., & Pelsmac, P. (2001). The impact of consumer characteristics and campaign related factors on brand confusion in print advertising. Journal of Marketing Communications, 7(4), 231-243. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/13527260127415

Cankardaş, S., & Sofuoğlu, Z. (2019). Deprem ya da yangın deneyimlemiş kişilerde travma sonrası stres bozukluğu belirtileri ve belirtilerin yordayıcıları. Turkish Journal of Psychiatry, 30(36), 151-156.

Chaplin, K., & Smith, A. (2011). Breakfast and snacks: associations with cognitive failures, minor injuries, accidents and stress. Nutrients, 3(5). https://doi.org/https://doi.org/10.3390/nu3050515

Chauhan, V., & Sagar, M. (2021). Consumer confusion in healthcare decision-making and choice: A qualitative exploration of patient confusion. Journal of Marketing Theory and Practice, 29(3), 323-342. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1840276

Claes, L., Bijttebier, P., Eynde, F. V., Mitchell, J., Faber, R., Zwaan, M., & Mueller, A. (2010). Emotional reactivity and self-regulation in relation to compulsive buying. Personality and Individual Differences, 49(5), 526–530. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.paid.2010.05.020

Cooper , M., & Gordon, J. (2021). Understanding panic buying through an integrated psychodynamic lens. Frontiers in Public Health, 9(2021). https://doi.org/https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.666715

Cox, D., Kealy, D., Kahn , J., McCloskey , K., Joyce, A., & Ogrodniczuk, J. (2020). Depression symptoms’ impact on personality disorder treatment: Depression symptoms amplifying the interpersonal benefits of negative-affect expression. Journal of Affective Disorders, 272(1), 318-325. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.03.133

Dahal, A., & Fertig, A. (2013). An econometric assessment of the effect of mental illness on household spending behavior. Journal of Economic Psychology, 37(August), 18–33. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.joep.2013.05.004

DeCarlo, L. T. (1997). On the Meaning and Use of Kurtosis. Psychological Methods, 2, 292-307. https://doi.org/https://doi.org/10.1037/1082-989X.2.3.292

Derivois, D., Cénat, J. M., Joseph, N. E., Karray, A., & Chahraoui, K. (2017). Prevalence and determinants of post-traumatic stress disorder, anxiety and depression symptoms in street children survivors of the 2010 earthquake in Haiti, four years after. Child Abuse & Neglect, 67, 174-181. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2017.02.034

Dharmasena, T., & Jayathilaka, R. (2020). The nexus between information and consumer confusion: Information provider vs information recipient. Tourism Review, 26(3), 594-613. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/TR-06-2019-0252

Diener, E., Sandvik, E., Seidlitz, L., & Diener, M. (1993). The relationship between income and subjective wellbeing: Relative or absolute? Social Indicators Research, 28(3), 195-223. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/BF01079018

Dikmen, M. (2020). Beck Depresyon Envanteri II’nin öğretmen adayları üzerinde güvenirlik ve geçerliğinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 15(6), 4137-4150. https://doi.org/https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46722

Drummond, G., & Rule, G. (2005). Consumer confusion in the UK wine industry. Journal of Wine Research, 16(1), 55-64. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/09571260500236633

Edlund, M., Forman-Hoffman, V., Winder, C., Heller, D., Kroutil, L., Lipari, R., & Colpe, L. (2015). Opioid abuse and depression in adolescents: Results from the National Survey on Drug Use and Health. Drug and Alcohol Dependence, 152, 131–138. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.drugalcdep.2015.04.010

Ekizler, H. (2020). Tüketici karmaşası-bilişsel uyumsuzluk ilişkisinde satış personeli ile etkileşimin düzenleyici rolü: Teknoloji mağazaları örneği. Journal of Research in Business, 5(2), 127-146. https://doi.org/https://doi.org/10.35333/JRB.2020.277

Elden, M., Özdem, Ö., & Bakır, U. (2013). Hedonic consumption and depressed mood: How does depression influence consumer behavior?. International Conference on Marketing and Consumer Behavior. Portugal.

Elgün, M. N., Karabıyık, H., & Kaleci, F. (2021). Understanding the depressed consumer: A quantitative study on the consumption patterns of ındividuals in depression. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 56(1), 451-469. https://doi.org/https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.03.150

Etikan, I., Alkassim, R., & Abubakar, S. (2016). Comparision of snowball sampling and sequential sampling technique. Biometrics and Biostatistics International Journal, 3(1), 6-7. https://doi.org/https://10.15406/bbij.2016.03.00055

Foxman, E., Muehlıng, D., & Berge, P. (1990). An Investigation of Factors Contributing to Consumer Brand Confusion. Journal of Consumer Affairs, 24(1), 170-189. https://doi.org/ https://doi.org/10.1111/j.1745-6606.1990.tb00264.x

Garaus, M., Wagner, U., & Kummer, C. (2015). Cognitive fit, retail shopper confusion, and shopping value: empirical investigation. Journal of Business Research, 68(5), 1003-1011. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.10.002

Gardner, M. P. (1985). Mood states and consumer behavior: A critical review. Journal of Consumer Research, 12(3), 281-300.

Gökçek, H. A., & Yurtsever, A. E. (2022). Dürtüsel satın alma ile depresyon ilişkisi ve demografik değişkenlere göre farklılıkların belirlenmesine yönelik bir araştırma. Akademik Hassasiyetler, 9(19), 487-515.

Griffith, D., Lee, H. S., & Yalçınkaya, G. (2022). The use of social media and the prevalence of depression: A multi-country examination of value co-creation and consumer well-being. International Marketing Review, 39(1), 1-31. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/IMR-07-2021-0214

Güler, M., Demirci, K., Karakuş, K., Kişioğlu, A. N., Zengin, E., Yozgat, Z., . . . Yılmaz, H. (2014). Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde umutsuzluk-depresyon sıklığı ve sosyodemografik özellikler arasındaki ilişkinin belirlenmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 2(1), 32-37.

Güreşçi, E. (2023). Kahramanmaraş depremi sonrası yeni bir tartışma konusu olarak deprem göçü. M. Öztürk, & M. KIrca içinde, Kahramanmaraş Merkezli Depremler Sonrası İçin Akademik Öneriler (s. 47-60). Özgür Yayınları.

Hall-Phillips, A., & Shah, P. (2017). Unclarity confusion and expiration date labels in the United States: A consumer perspective. Journal of Retailing and Consumer Services, 35, 118-126. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.12.007

Helgeson, J., & Ursic, M. (1993). Information load, cost/benefit assessment and decision strategy variability. Journal of the Academy of Marketing Science, 21(1), 13-20.

Hirschman, E., & Stern, B. (1998). Consumer behavior and the wayward mind: The influence of mania and depression on consumption. NA – Advances in Consumer Research, 25(1), 421-427.

Holly, B. (2011). A contemporary framework for emotions in consumer decision-making: Moving beyond traditional model. International Journal of Business and Social Sciences,, 2(17), 12-16.

Huang, M., Wang, K., & Song, X. (2021). The influence of depression on tourism consumer behavior. Psychiatria Danubina, 33(7), 42-43.

Jackson-Koku, G. (2016). Beck depression inventory. Occupational Medicine, 66(2), 174-175. https://doi.org/https://doi.org/10.1093/occmed/kqv087

Kafes, A. Y. (2021). Depresyon ve Anksiyete Bozuklukları Üzerine Bir Bakış. Humanistic Perspective, 3(1), 186-194. https://doi.org/https://doi.org/10.47793/hp.867111

Karaboğa, E. C., & Karaboğa, K. (2021). Tüketici karmaşasının ağızdan ağıza pazarlama iletişimi, tüketici güveni ve tüketici memnuniyeti ile ilişkisinin yem analizi ile incelenmesi: kozmetik sektöründe bir uygulama. Turkish Studies-Economics, Finance, Politics, 16(2), 725-742. https://doi.org/https://doi.org/10.47644/TurkishStudies.49145

Kasper, H., Bloemer, J., & Driessen , P. (2010). Coping with confusion. Managing Service Quality: An International Journal, 20(2), 140-160. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/09604521011027570

Kayabaşı, A., Ebeoğlugil, H., & Özkuk, Ö. (2016). Fiyat bilinçli satın alma tarzının, kalite bilinçli satın alma tarzı ile tüketici karmaşası ilişkisi üzerine düzenleyici etkisi. Business and Economics Research Journal, 7(2), 149-166. https://doi.org/https://doi.org/10.20409/berj.2016217535

Kendall, P., Hollon, S., Beck, A., Hammen, C., & Ingram, R. (1987). Issues and recommendations regarding use of the Beck Depression Inventory. Cognitive Therapy and Research, 11, 289-299. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/BF01186280

Kidwell, B., Hardesty, D., & Childers, T. (2008). Consumer emotional intelligence: conceptualization, measurement, and the prediction of consumer decision. Journal of Consumer Research, 35(1), 154-166. https://doi.org/https://doi.org/10.1086/524417

Kurt, E., & Gülbahçe, A. (2019). Van depremini yaşayan öğrencilerin travma sonrası stres bozukluğu düzeylerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 957-972.

Leek, S., & Chansawatkit, S. (2006). Consumer confusion in the Thai mobile phone market. Journal of Consumer Behaviour. An International Research Review, 5(6), 518-532. https://doi.org/https://doi.org/10.1002/cb.200

Leek, S., & Kun, D. (2006). Consumer confusion in the Chinese personal computer market. Journal of Product & Brand Management, 15(3), 184-193. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/10610420610668621

Leung, J., Chung, J. Y., Tisdale, C., Chiu, V., Lim, C., & Chan, G. (2021). Anxiety and panic buying behaviour during COVID-19 pandemic—a qualitative analysis of toilet paper hoarding contents on Twitter. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(3). https://doi.org/https://doi.org/10.3390/ijerph18031127

Liew, H.-P., & Gardner, S. (2016). The interrelationship between smoking and depression in Indonesia. Health Policy and Technology, 5(5), 26-31. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.hlpt.2015.10.003

Lu, A. C., & Gursoy, D. (2015). A conceptual model of consumers’ online tourism confusion. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1320-1342. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2014-0171

Luppino, F., de Wit, L., Bouvy, P., Stijnen, T., Cuijpers, P., Penninx, B., & Zitman, F. (2010). Overweight, Obesity, and Depression. Archives of General Psychiatry, 67(3), 220-229. https://doi.org/https://doi.org/10.1001/archgenpsychiatry.2010.2

Matzler, K., Stieger, D., & Füller , J. (2011). Consumer confusion in internet-based mass customization: Testing a network of antecedents and consequences. Journal of Consumer Policy, 34, 231-247. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s10603-011-9157-6

Melo, V. S. (2018). Hábitos e preferências de consumo de pessoas diagnosticadas com depressão. Revista Brasileira de Marketing,, 17(6), 881-894. https://doi.org/https://doi.org/10.5585/bjm.v17i6.3794

Mete, H. (2008). Kronik hastalık ve depresyon. Klinik Psikiyatri, 11(3), 3-18.

Mitchell, V., Yamin, M., & Walsh, G. (2004). Reviewing and Redefining the Concept of Consumer Confusion,. Manchester School of Management.

Mitchell, V.‐W., & Papavassiliou, V. (1997). Exploring consumer confusion in the watch market. Marketing Intelligence & Planning, 15(4), 164-172. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/02634509710185270

Mitchell, V.‐W., & Papavassiliou, V. (1999). Marketing causes and implications of consumer confusion. Journal of Product & Brand Management, 8(4), 319-342. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/10610429910284300

Mitchell, V.-W., Walsh, G., & Yamin, M. (2005). Towards a conceptual model of consumer confusion. G. Menon, & A. Rao içinde, Advances in Consumer Research Volume 32 (s. 143-150). ACR.

Moon, S.-J., Costello, J., & Koo, D.-M. (2017). The impact of consumer confusion from eco-labels on negative WOM, distrust, and dissatisfaction. International Journal of Advertising, 36(2), 246-271. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/02650487.2016.1158223

Nunnally, J. (1967). Psychometric theory. McGraw-Hill.

Powell, T., Li, S.-J., Hsiao, Y., Ettari, C., Bhandari, A., Peterson, A., & Shakya, N. (2019). Investigating the aftershock of a disaster: a study of health service utilization and mental health symptoms in post-earthquake Nepal. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(8), 1369. https://doi.org/https:// doi.org/10.3390/ijerph16081369

Schweizer, M., Kotouc, A., & Wagner, T. (2006). Scale development for consumer confusion. 33(1), 184-190., 33(1), 184-190.

Sertoğlu, A., & Kavak, B. (2017). A more comprehensive view of consumer confusion: Scale development. Journal of International Consumer Marketing, 29(4), 265-276. https://doi.org/https://doi. org/10.1080/08961530.2017.1295297

Sevinç, G. (2019). Ruh sağlığını okuma yoluyla iyileştirme: Bibliyoterapi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 11(4), 483-495. https://doi.org/https://doi.org/10.18863/pgy.474083

Sharma, A., Pandher, J. S., & Prakash, G. (2023). Consumer confusion and decision postponement in the online tourism domain: the moderating role of self-efficacy. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 6(2), 1092-1117. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/JHTI-03-2022-0096

Shiu, J. (2017). Investigating consumer confusion in the retailing context: The causes and outcomes. Total Quality Management & Business Excellence, 28(7-8), 746-764. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/14783363.2015.1121094

Shiu, J., & Tzeng, S.-Y. (2018). Consumer confusion moderates the inertia–purchase intention relationship. Social Behavior and Personality: an international journal, 46(3), 387-394. https://doi.org/https://doi.org/10.2224/sbp.6792

Sneath, J., Lacey, R., & Kennett-Hensel, P. (2014). Chronic negative circumstances and compulsive buying: consumer vulnerability after a natural disaster. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 24(2), 129-147. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/21639159.2014.881112

Softa, H. K., & Kaya, S. (2013). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Depresyon Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(2), 214-229.

Sönmez, M. B. (2022). Depremin psikolojik etkileri, psikolojik destek ve korkuyla baş etme. TOTBİD Dergisi, 21, 337-343. https://doi.org/https://doi.org/10.5578/totbid.dergisi.2022.46

Şahin, R., & Aydın, H. (2022). Çevrimiçi alışverişte tüketici kafa karışıklığı sonuçlarının değerlendirilmesi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 15(2), 505-542. https://doi.org/https://doi.org/10.15659/ppad.15.2.1049364

Şibka, D., & Duman, H. (2022). Yetişkinlerde bazı demografik değişkenlerle mutluluk korkusu, aleksitimi, depresyon ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences, 5(1), 40-56.

Tambulut, A., & Eker, E. (2019). Bakıcı annelerin ebeveyn rolüne ilişkin kendilik algısı, psikolojik dayanıklılıkları ve depresyon düzeylerinin demografik değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi. Sosyal Çalışma Dergisi, 3(2), 147-176.

Taycan, O., Kutlu, L., Çimen, S., & Aydın, N. (2006). Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerde depresyon ve tükenmişlik düzeyinin sosyodemografik özelliklerle ilişkisi. Anatolian Journal of Psychiatry, 7(2), 100-108.

Tural, Ü., Coşkun, B., Önder, E., Çorapçıoğlu, A., Yıldız, M., Kesepara, C., . . . Aybar, G. (2004). Psychological consequences of the 1999 earthquake in Turkey. JOURNAL OF TRAUMATIC STRESS, 17, 451-459. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/s10960-004-5793-9

Turnbull, P., Leek, S., & Ying, G. (2000). Customer confusion: The mobile phone market. Journal of Marketing Management, 16(1/3), 143-163. https://doi.org/https://doi.org/10.1362/026725700785100523

Walsh, G., & Mitchell, V.‐W. (2005). Demographic characteristics of consumers who find it difficult to decide. Marketing Intelligence & Planning, 23(3), 281-295. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/02634500510597319

Walsh, G., Hennig-Thurau, T., & Mitchell, V.-W. (2007). Consumer confusion proneness: scale development, validation, and application. Journal of Marketing Management, 23(7/8), 697-721. https://doi.org/https://doi.org/10.1362/026725707X230009

Wang, Y., Xu, J., & Lu, Y. (2020). Associations among trauma exposure, post-traumatic stress disorder, and depression symptoms in adolescent survivors of the 2013 Lushan earthquake. Journal of Affective Disorders, 264, 407-413. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jad.2019.11.067

Wang, Y.-P., & Gorenstein, C. (2013). Psychometric properties of the Beck Depression Inventory-II: A comprehensive review. Brazilian Journal of Psychiatry, 35, 416-431. https://doi.org/https://doi.org/10.1590/1516-4446-2012-1048

Wobker, I., Eberhardt, T., & Kenning, P. (2015). Consumer confusion in German food retailing: The moderating role of trust. International Journal of Retail and Distribution Management, 43(8), 752-774. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/IJRDM-07-2012-0061

World Health Organization. (2017). Depression and other common mental disorders: Global health estimates: https://apps.who.int/iris/handle/10665/254610 adresinden alındı

Wu, Z., Xu, J., & He, L. (2014). Psychological consequences and associated risk factors among adult survivors of the 2008 Wenchuan earthquake. BMC psychiatry, 126. https://doi.org/https://doi.org/10.1186/1471-244X-14-126

Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.


Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.