Güçlendirmede Yönetici ve İşgören Algılamalarının Karşılaştırılması

Elbeyi PELET

Öz


Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini
karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamalarıçerçevesinde belirleyebilmektedir. Araştırmanın amacınıgerçekleştirmek
için, konuyla ilgili ayrıntılıliteratür taramasıyapılmışve konuyla ilgili oluşturulan anket, çok aşamalıörnekleme yöntemi
kullanılarak Türkiye’nin 7 bölgesinde faaliyet gösteren beşyıldızlıotel işletmelerindeki toplam 641 yönetici ve 854 işgören üzerinde
uygulanmıştır. Çalışmada, kullanılan ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkin analizler gerçekleştirilmişolup, örneklem gruba
uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, yüzde, frekans dağılımı, aritmetik ortalama, faktör analizi ve bağımsız örneklemler
için t-testi, kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin işgörenleri güçlendirmeye yönelik algılamalarıile, işgörenlerin
bu davranışların gerçekten yöneticileri tarafından sağlanıp sağlanmadığına ilişkin algılamalarıarasında, güçlendirmenin geneli ve
tüm boyutları(yetki ve sorumluluk, işzenginleştirme, katılım, güven ve destek, motivasyon, kaynak ve bilgi paylaşımı, iletişim
ortamı, takım çalışması, eğitim ve öğrenme, ödül ve geri besleme) arasında anlamlıfarklılıklar belirlenmiştir.


Anahtar Kelimeler


Güçlendirme, işgören güçlendirme, otel işletmeleri, yönetici algılamaları, işgören algılamaları.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.