What Maisie Knew’deki Farklı Algılama Alanları
Öz
Henry James’in What Maisie Knew’i çevresindeki yetişkinlerin farklıgerçekliklerinin parçalarından oluşan bir dünyasıolan genç
roman kahramanıMaisie’yi konu alir. Bu makalede eleştirel dilbilim yaklaşımıyla, özne (eyleme katılanın gücü) ile nesne (eylemden
etkilenen katılımcı) arasındaki ilişkiye bakarak Maise’nin dünyasındaki bazısöylemlerin tartışılmasıve şu sonuca varılması
amaçlanmaktadır: Ebeveynlerinin (çoğunlukla kendi annesinin) öznelliği ve bencilliği Maisie’nin gerçekliği algılamasında hayal
kırıklığına sebep olur. Edindiği çeşitli parçalanmıştecrübelere rağmen, Maisie gerçekliği kendi anlamlandırdığıbiçimde oluşturmayı
başarır. Bu da ayrıca romanın modernist bir eser olarak değerlendirilmesine ışık tutacaktır.
roman kahramanıMaisie’yi konu alir. Bu makalede eleştirel dilbilim yaklaşımıyla, özne (eyleme katılanın gücü) ile nesne (eylemden
etkilenen katılımcı) arasındaki ilişkiye bakarak Maise’nin dünyasındaki bazısöylemlerin tartışılmasıve şu sonuca varılması
amaçlanmaktadır: Ebeveynlerinin (çoğunlukla kendi annesinin) öznelliği ve bencilliği Maisie’nin gerçekliği algılamasında hayal
kırıklığına sebep olur. Edindiği çeşitli parçalanmıştecrübelere rağmen, Maisie gerçekliği kendi anlamlandırdığıbiçimde oluşturmayı
başarır. Bu da ayrıca romanın modernist bir eser olarak değerlendirilmesine ışık tutacaktır.
Anahtar Kelimeler
Henry James, What Maisie Knew, modernism.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.