Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaları İnceleme Yeterlikleri

Mehmet TAŞDEMİR, Adem TAŞDEMİR

Öz


Öğretmen yetiştirmede, öğretmen yeterliklerinin önemli bir boyutunun bilimsel araştırma yeterlikleri olmasıgerektiği hemen
herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bu araştırma ile Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalarıinceleme yeterlik
düzeylerinin tespiti amaçlamıştır. Araştırma Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Türkçe öğretmeni adayı48 öğrenci
ile yürütülmüştür. Araştırma betimsel bir araştırma olup, çalışma grubu amaçlıörnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma
verileri katılımcıların yurtiçi hakemli dergilerde yayınlanmışbilimsel bir makalenin incelemelerine dayalıolarak elde edilmiştir.
Katılımcıların ayrıntılıincelemesine sunulan araştırma makaleleri, geliştirilen bir ölçek doğrultusunda araştırmacılarca incelenerek
araştırma verileri elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırma makalelerinin
taşımasıgereken özellikleri ne düzeyde tespit edebildiklerine ilişkin olarak; bilimsel bir makalenin problem durumu, yöntem,
bulgular ve sonuç/önerilere ilişkin boyutlarındaki yeterlikleri, araştırmanın yazım kurallarına uygunluğu gibi biçimselliği ile ilgili
boyutlarındaki yeterliklerine oranla daha düşük oranda olduğu görülmüştür.



Anahtar Kelimeler


Bilimsel araştırma, bilimsel araştırma yeterliği, öğretmen adayı

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.