Destinasyon Ziyaretçilerinin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Sadakat Eğilimleri Üzerine Etkisi

Burhan KILIÇ

Öz


Genel müşteri sadakati literatüründe yer alan tekrar satın alma davranışı, destinasyon sadakatinde detekrar ziyaret olarak
adlandırılmakta ve arzu edilen bir tüketici davranışıolarak değerlendirilmektedir. Destinasyonların sadık müşterilere sahip olmasıo
destinasyonun pazarlama maliyetlerini azalttığıgibi gelir düzeylerinde de önemli artışlara neden olmaktadır. Yapılan araştırmaların
büyük çoğunluğunda destinasyon sadakati konusu bir bütünlük içerisinde irdelenmek yerine sadece tekrarlısatın alma davranışı
sadakat göstergesi olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, ziyaretçilerin sadakat düzeylerinin sosyo-demografik özelliklerine göre
farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaç edinilmiştir. Bu çerçevede iki farklıdestinasyon ve farklıülkelerden Türkiye’yi
ziyaret eden 205 turiste anket uygulanmıştır. Katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre görüşlerinin 0,05 anlamlılık
düzeyinde önemli farklılık gösterip göstermediği; tek faktörlü Varyans Analizi ve ttesti ile test edilmişve farklılık gösterenlerin
hangi gruplar arasında ortaya çıktığıda Tukey Testi ve Levene Testi ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda genel olarak
ankete katılan turist grubunun sadakat eğilim düzeyi çok yüksek çıkmıştır. Katılımcıların sosyo-demografik özellikleri boyutunda
ülke/milliyet faktöründe anlamlıfarklılık tespit edilmiştir. İngiltere, Almanya ve Hollanda’dan gelen ziyaretçilerin diğer ülke
gruplarına göre sadakat eğilimlerinin daha yüksek, eğitim düzeyinin de sadakat eğilimi üzerinde etkili olduğu sonuçlardan bir kaçı
olarak ifade edilebilir.


Anahtar Kelimeler


Müşteri Sadakati, Destinasyon Sadakati, Sosyo-Demografik Özellikler

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.