Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Görev Yapan Piyano Öğretmenlerinin Profilleri Üzerine Bir Araştırma

Damla BULUT

Öz


Araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde (GSSL) görev yapan piyano öğretmenlerinin kişisel ve mesleki profillerini
tespit etmek ve bu tespitler doğrultusunda mevcut duruma yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda
ilgili veriler kaynak taramasıyapılarak ve örneklem grubuna “Profil Belirleme Anketi” uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın
örneklem grubunu Türkiye’nin farklıcoğrafi bölgelerinde bulunan ve random yöntemiyle seçilen Adıyaman, Bolu, Çanakkale
Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Kayseri Feyziye Memduh Güpgüpoğlu, Kırıkkale, Kütahya Ahmet Yakupoğlu, Malatya
Abdulkadir Eriş, Mersin Nevit Kodallı, Niğde, Samsun İlkadım, Sivas Muzaffer Sarısözen ve Şanlıurfa GSSL’nde görev yapan 70
piyano öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada GSSL’nde görev yapan piyano öğretmenlerinin farklıüniversitelerden mezun
oldukları, büyük çoğunluğunun eğitim fakültesi çıkışlıve lisans öğrenim durumuna sahip oldukları, mesleki kıdemlerinin daha çok
7-10 yıl arasında, GSSL’deki görev sürelerinin ise çoğunlukla 2-6 yıl arasında olduğu, daha çok bayan olduğu, yaşlarının 31-35
arasında değiştiği, alan çalgılarının ve bireysel çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu, çoğunlukla kadrolu öğretmen oldukları, görev
yapan piyano öğretmeni sayısının liselere göre farklılık gösterdiği, GSSL’ne öğretmen seçme mülakat sınavıalanlarının çoğunlukla
piyano olduğu, büyük çoğunluğunun öncelikle piyano dersini yürüttükleri, alan çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu ve alan çalgısı
piyano olan öğretmenlerin GSSL’nde çoğunlukla kadrolu olarak görev yaptıkları, bireysel çalgılarının çoğunlukla piyano olduğu ve
bireysel çalgısıpiyano olan öğretmenlerin GSSL’nde çoğunlukla kadrolu olarak görev yaptıkları, alan çalgılarıpiyano olan
öğretmenlerin GSSL’ne öğretmen seçme mülakat sınavıalanlarının da çoğunlukla piyano olduğu, bireysel çalgılarıçoğunlukla
keman olan öğretmenlerin GSSL girişsınavıalanlarının çoğunlukla piyano olduğu, alan çalgılarıpiyano olan öğretmenlerin
öncelikle yürüttüğü çalgıdersinin çoğunlukla piyano olduğu, bireysel çalgılarıçoğunlukla keman olan öğretmenlerin öncelikle
yürüttüğü çalgıdersinin piyano olduğu, kadrolu piyano öğretmeni sayılarıile öğretmenlerin göreve gelme biçimlerinin her bir
GSSL’ne göre farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler


Piyano, Piyano Öğretmeni, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Profil

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.