İSMAİL HAKKI İZMİRLİ’NİN İSLÂM SOSYOLOJİSİ ÜZERİNE BİR YAZISI
Öz
Batı’da sosyolojinin bağımsız bir ilim haline gelmesiyle, araştırma konularının içinde, dinin önemli bir yer tuttuğu görülmektedir. Endüstrinin sosyolojinin önemli bir konusu olmasının yanısıra, diğer önemli bir konusu da din olmuştur.
Ülkemizde de din sosyolojisi çalışmaları, genel sosyoloji ile aynı tarihi paylaşır. Türkiye’de sosyolojinin kurucusu sayılan Ziya Gökalp’in üzerinde durduğu en önemli konulardan biri dindir. 1910’lu yıllarda O’nun-la başlayan din sosyolojisi ve zamanın tâbiriyle “İslâm İctimâiyyâtı” çalışmaları, ne yazık ki daha sonraki yıllarda, sosyoloji içinde aynı imtiyazlı yerini koruyamamrştır. Ancak, 1950’den sonra yeniden başlayan, 1970’-lerde hareketlenen özel din (İslâm) sosyolojisi araştırmaları, 1980’den sonra umut vâdedici bir mecraya girmiş bulunmaktadır.
Ülkemizde de din sosyolojisi çalışmaları, genel sosyoloji ile aynı tarihi paylaşır. Türkiye’de sosyolojinin kurucusu sayılan Ziya Gökalp’in üzerinde durduğu en önemli konulardan biri dindir. 1910’lu yıllarda O’nun-la başlayan din sosyolojisi ve zamanın tâbiriyle “İslâm İctimâiyyâtı” çalışmaları, ne yazık ki daha sonraki yıllarda, sosyoloji içinde aynı imtiyazlı yerini koruyamamrştır. Ancak, 1950’den sonra yeniden başlayan, 1970’-lerde hareketlenen özel din (İslâm) sosyolojisi araştırmaları, 1980’den sonra umut vâdedici bir mecraya girmiş bulunmaktadır.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.