HALKIN GEREKSİNİMLERİNE UYGUN EĞİTİM
Öz
Yazıyı kaleme alırken, konunun ne denli geniş, öne sürülen görüşleri eldeki deneysel araştırmalarla desteklenmeninse ne denli güç olduğunu iyice anladım. Bu nedenle, yazı, gelişmekte olan birkaç ülkenin üniversitelerine yapılan gezilerde e-dinilen izlenime dayalı bir bildiri olarak okunmalıdır.
Bilime dayalı, insana, topluma ve doğaya ilişkin bilgi olmakla birlikte, bundan kaynaklanan kavramlar, kuramlar ve dünya görüşleri olarak da kavranan çağcıl bilgi, bilindiği gibi, gelişme çabasını başarıya ulaştırabilecek belki de en önemli varlık durumuna geldi. Gelişme, sonuçta, bir ulusun karşılaştığı güçlükleri aşma ve olanakları değerlendirme yolunda bilim ve teknolojiyi kullanma yeteneğine bağlıdır. Bu bilgi olmadan bir toplumun çağdaşlaşması olanaksızdır. Biyoteknoloji, mikroelektronik, madde teknojisi ve iletişim alanında gerçekleştirilen üçüncü sanayi devrimiyle birlikte temel bilimlerdeki son ilerlemelerin güçlü ve sürekli etkisi bu yargıyı daha da geçerli kılmıştır.
Bilime dayalı, insana, topluma ve doğaya ilişkin bilgi olmakla birlikte, bundan kaynaklanan kavramlar, kuramlar ve dünya görüşleri olarak da kavranan çağcıl bilgi, bilindiği gibi, gelişme çabasını başarıya ulaştırabilecek belki de en önemli varlık durumuna geldi. Gelişme, sonuçta, bir ulusun karşılaştığı güçlükleri aşma ve olanakları değerlendirme yolunda bilim ve teknolojiyi kullanma yeteneğine bağlıdır. Bu bilgi olmadan bir toplumun çağdaşlaşması olanaksızdır. Biyoteknoloji, mikroelektronik, madde teknojisi ve iletişim alanında gerçekleştirilen üçüncü sanayi devrimiyle birlikte temel bilimlerdeki son ilerlemelerin güçlü ve sürekli etkisi bu yargıyı daha da geçerli kılmıştır.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.