Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot Etüt ve Egzersizler

Aycan ÖZÇİMEN, Mete BURUBATUR

Öz


Müzik eğitiminin önemli bir boyutu olan çalgıeğitimi ve öğretimi ise çalgıyıçalabilme becerisine sahip olabilmek için bir takım
davranışların sistematik olarak kazanılmasınıamaçlar. Çalgıçalmak için gereken istendik davranışlar kişinin bedensel koordinasyon,
zamanlama, becerilerinin gelişmesine bağlıolarak aşama kaydeder. Bu davranışve becerilerin kazandırılıp geliştirilmesinde
izlenecek yolu belirleyen çalgının teknik olanaklarına göre düzenlenmişçalgımetotları, etüt ve egzersizleri büyük önem
taşımaktadır. Gerekli temel bilgiler, çalışma yollarıve tekniklerin aktarıldığımetotlar, hem öğrenme hem de kazanılan davranışları
geliştirme olanağısunan etüt ve egzersizler, hazırlandıklarıveya düzenlendikleri dönemin müziksel özelliklerine göre farklılıklar
göstermektedirler. Bu araştırma, viyolonsel öğretim programıhazırlama ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak için eğitim
fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin belirlenmesi
amacıyla müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarına anket uygulanmış, elde edilen veriler çözümlenmişve
yorumlanmıştır.
Araştırmanın sonucunda metot etüt ve egzersizler arasında en çok hangilerinin tercih edildiği tespit edilmiş, halk ezgilerinde
oluşmuşbir metodun eksikliliğine ve gerekliliğine değinilmiştir.

Anahtar Kelimeler


Eğitim Fakülteleri, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı, Viyolonsel, Metot, Etüt, Egzersiz, Çalgı Eğitimi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.