ÇOCUK MÜZİK EĞİTİMİ NDE TEKERLEMELERİN YERİ VE ÖNEMİ

Yusuf Akbulut

Öz


Çağdaş uygarlık düzeyine çıkma" Atatürk' ün Türk Ulusuna gösterdiği temel hedeftir ve bizler bu hedefe kendi gerçeğimizle kesinlikle ulaşacağız.

“Kendi gerçeğimiz" dünden bugüne süzülüp gelen, bugün varolan yarın da yaşayacak olan kültür öğelerimizdir.

Türk çocuğunun "Müzik Eğitimi Süreci" Kültür öğelerimizin meydana getirip şekillendirdiği kendi miiziksel çevresinde ve müziksel yaşantısında başlar. Zamanla ulusallığa ve evrenselliğe açılır. Müzik Eğitiminde “yerellik" ve “ulusallık” vazgeçilmez iki ön aşamadır.

Bu bildiride, Türk çocuklarının “yerellik" ve “Ulusallık" düzeyinde yapılan müzik eğitimi sürecinde kendi gerçekleri olan tekerlemelerin yeri ve önemi vurgulanmaya çalışılmıştır.

Konu ile ilgili önceki yazılı kaynaklar kısa özetleriyle verilmiş, insan, müzik, eğitim, müzik eğitimi, çocuk müzik eğitimiyle ilgili kavramlar tanımlanmıştır.

Tekerlemelerin müziksel yönleri üzerinde durulmuş, “Çocuk Müzik Eğitimi Süreci” nde tekerlemelerin en verimli şekilde “Nerede ?” ve “Nasıl?" kullanılması gerektiği verilen örneklerle somutlaştırılmıştır.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.